
Miután az elmúlt évben sikerült megmenteni a fórumot, mégis úgy érzem, az élet nem tért vissza az elvárás(aim) szerint. Jobbára átköltözött az FB-re, ott is mintha az eladó modellek lennének többségben. Valószínűleg ez a trend, de nem akaródzik elfogadnom.

Nekem rengeteg segítséget nyújtottak itt a fórumon a különböző építések, a szakmai részek, a tipusismeretek, történelmi megközelítések. És nem utolsósorban a saját építéseimnél, főleg kezdetben, adott annyi motivációt, hogy ne hagyjam félbe, később pedig (a "Motivátoroknak" hála) segítséget, hogy ne csapjam össze, ne hagyjam rá egy legyintéssel, ha nem igazán sikerült valami. Ennek jegyében kezdek bele egy új építésbe, átalakításba, függetlenül attól, van-e, lesz-e rá érdeklődés...
Úgy esett, hogy egy Tamiya királytigris került a házhoz. Nem volt betervezve, de a fiam felfedezte, lebeszélte és meghánytuk-vetettük, aztán egy nap elhoztuk. Épp egy másik építésbe kezdtem, és bár a bakancslistámon szerepel egy KT építése, még eszemben sem volt. Most pedig itt vagyunk.

A "Vintage" (régies, eredeti, klasszikus (Idegen szavak szótára)) azért került bele a címbe, mert ez egy régebbi darab, és a neten már csak így emlegetik. A kiadás 1981, ami testvérek között is 42 év, talán ez is fogott meg leginkább, hiszen ez már történelem. A test belsejében szerepel a fröccsöntött felirat: 1/16 KING TIGER 1981. Azért érdekes, mert egy későbbi testen, ami 2002-es kiadású, szintén ez szerepel, csak már kicsit kiegészítve, a szerszám tehát csak ennyit változott. És valóban ugyanaz a fröccsöntött test. A doboza részben megvolt, és ezen is rajta az 1981-es évszám, tehát a kiadás első évéből való.
A sorozat egyik jellemzője az egymotoros hajtás, a kormányzást kuplungokkal oldották meg. A teljes irányítás az ajánlás szerint négy szervóval kivitelezhető. A főmotor működtetése egy ellenállásos szabályzón keresztül, elektronika nélkül, a toronyforgatás egy irányváltó kapcsolóval, a lövés szintén egy kapcsoló benyomásával történik. Ezeket a szervók működtetik. Az egyetlen elektronika a lövegcsőben levő villanócső töltő-kisütő áramköre.
Hozzánk már elég viseltesen, a félig megmaradt dobozában részben darabokban érkezett. Az előéletét sajnos nem ismerjük, de a jelek szerint néhány átalakítási elképzelés már volt, ami félbemaradhatott, vagy többféleképpen is nekifutottak. Felfedezhető például a HL toronyforgató motor helyének egyedi kialakítása.


Nekem nem elsősorban a festés a kedvenc szórakozásom, vagy egy történelmileg hiteles modell megépítése, inkább a testben rejlő technika, az új megközelítések egy kihajtás, egy toronybelső kapcsán például.
Elmondhatom, hogy végigolvastam a King Tiger / Jagdtiger átalakításokat, láttam az élethű festéseket, megoldásokat, a profi fórumtársak alkotásait, nem is kelhetek versenyre egyikkel sem, de sokat tanultam ezekből.

Szóval ahogy haladok, és időm engedi, majd teszek fel néhány képet.