Egy macerás részleten is túl vagyok.
A hídszerkezet két felét - jelen esetbe a bal és jobb felét - szögvasból összehegesztett merevítők tartották egyben, és kellően mereven. Egy kisebb rész elől, ami egy keresztmerevítő és egy összekötő, egy nagyobb pedig hátul, ami három keresztmerevítő, három összekötő, kiegészítve vízszintes keresztmerevítővel is.
Mivel elég karcsú szögvasakat alkalmaztak, nekem is arányosan kellett kiviteleznem. Így 3,2 x 3,2-as méretben készítettem el, legalábbis ez volt a cél . 0,2 mm-es lemezből, (mondanom sem kell sörösdoboz anyagából ) szabtam le a sávokat, majd a kis élhajlítómmal hajlítottam meg.
28 darabot kellett készítenem, plusz 16 db olyan elemet, ami majd a rögzítéshez kell.
Az elemeket összeforrasztottam, a plusz elemeknél fogva majd a híd pántjához tervezem ponthegeszteni.
A forrasztás igazi kihívás volt, mert a híd szerkezetébe illesztve kellett mindent méretre igazítani, és ott pontosan szögbe, derékszögbe állítva rögzíteni. Úgy hogy még szép is legyen a forrasztás, mert a vékony anyagon az ónt utólag nehézkes megmunkálni.
A vékony anyag dacára meglepően merev a szerkezet, így elégedett vagyok.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
Üdv Kolléga! ...hát ebben a részben sem kevés meló van de a megelégettség kárpótol a fáradtságért Egyébként ezek a "hídszerkezetek" valóban nagyon masszívak tudnak lenni még vékony anyagból is
Baráti üdvözlettel: Csaba
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak" M 41 Bulldog(majdnem kész) M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben) IS-3 JoszifAz új projekt
Köszönöm Mesterek!
Az biztos, hogy az egyik legidőigényesebb munkám lesz. A vele való játék pedig messze a legbonyolultabb, mert több különálló egységet kell megfelelő sorrendben működtetni. De a legjobb játék lesz, remélem!
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
A folytatásban egy kis modellezés.
A páncéltest motor feletti felületeivel bíbelődtem. Itt a motorborítások, fedelek, szellőzőrácsok kialakítása teljes egészében elkészítésre várt. Az alap az alumínium test sík felülete az előzetes kivágásokkal. Funkcionálisan mindössze a légbeszívó zsaluk fölötti rácsos fedélnek lesz szerepe, mert ennek felnyitása után férek hozzá az elektronika kapcsolójához.
Természetesen a motor feletti ajtó is nyithatóan lett kialakítva.
A fedelek elemeinek nagy része nyomtatással készült, ahogyan az oldalsó és felső rácsok is. Ezeket összeragasztottam, és kaptak egy kis felületjavítást.
A zsanérokat, zongorapántokat egyedileg készítettem el. A motorfedélét plexiből reszeltem, a hátsó fedélét lemezből hajtogattam. Ez utóbbi felfogatása elég kritikus, ezért beleforrasztott kis tüskékkel javítottam a ragasztás szilárdságát.
A szellőzőrács réz szitaszövetből készült, a fedélbe nyomtatott vékony keretbe beleszabott, beleragasztott darabokból.
A csavarfejek réz hatszögprofilból kerültek kialakításra, a legkisebbek 1mm laptávúak.
Elég sok időt elvesz a test csinosítgatása (ez a kis rész 50 db alkatrészből áll), de kellemes élmény, ha valami elkészül.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
Szia!
Örömmel nézem munkád, mert mindig ad egy nagy adag lendületet hogy mindig lehet jobban
Profi modellezőtől tanulni
Ügyes jó gondolatok megoldá …sokkk
Tamiya: King Tiger, M26 Pershing, Leopard 2A6, Tiger I, M1A2 Abrams, JGSDF Type 10, M551 Sheridan, Flakpanzer Gepard, Kübelwagen, Jagdpanther,Centurion Mk.III , Panzerkampfwagen IV AUSF. J,M4 Sherman 105mm Howitzer,
M51 Super Sherman.
T 34
KV 2
Szia Kolléga! Úgy látom a burkolatok már "nyomtatásban is megjelentek" Szép részletes darabok nem spóroltál a nyomtatási idővel, legalább is a felületek alapján A rezes "ABERráció" is mutatós és látom előkerültek a "nagyméretű" tízfilléresek is Gratulálok, várom a folytatást
Baráti üdvözlettel: Csaba
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak" M 41 Bulldog(majdnem kész) M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben) IS-3 JoszifAz új projekt
A fórum haldoklása miatt felfüggesztettem az építés publikálását, képek nélkül semmi értelme. Kicsit elszomorít ez az állapot, mert sok minden elveszni látszik. A Facebook pedig nem pótolja az itt felhalmozott tapasztalatokat, munkákat (szerintem).
A projektem végére értem, és elkészítettem két videót, az egyik az építés amolyan összefoglalója, a másik pedig a működést mutatja be. Ez utóbbi javarészt felgyorsított részeket tartalmaz, mert nem akartam érdektelenné tenni.
Szeretem a befejezett dolgokat, ezért teszem ide még a jelen állapotok ellenére is.
A szerkezet működőképes, de magam is látom milyen hiányosságai, vagy inkább milyen nehézségei vannak ennek a megoldásnak. A kezelés tapasztalatot igényel, egy rossz mozdulat, és a híd önállóvá válik. Egy nyolc tonnás szerkezetet nem lehet csak úgy visszatenni a helyére, ha elbillen, vagy leugrik a talpalóról. Jó móka volt ennek a megtapasztalása. Így érthető, miért váltottak hidraulikus működtetésre a későbbiekben.
A távirányítót átalakítottam kicsit, a bal joystick helyére két háromállású kapcsoló került a két csörlő működtetéséhez. Kiegészítettem őket egy-egy nyomógombbal is, amolyan turbó fokozat, a kapcsoló alapsebességen hajtja a csörlőt, a nyomógomb benyomásával gyorsabbra vált.
A hangot egy DasMikro-Mini modul szolgáltatja, analóg erősítő és egy szomatoszenzoros hangszórón át. A reflektor és a farlámpa külön kapcsolható, a homlokgéppuska szervóval mozgatható, a fegyver fényét, hangját a hangmodul vezérli. Az indítási-leállítási, és kürt hang mellett kapcsolható egy kis Csehszlovák induló, illeszkedve a jármű származásához.
Két Liion akkumulátor-pack került a testbe, egy két és egy háromcellás, utóbbit nagyobb áramú cellákból készítettem a főmotor igényeihez igazítva.
A híd 1124 db alkatrészből készült el végül, a borítás sörösdoboz lemezéből került fel ponthegesztéssel. A kapaszkodó bordákat forrasztottam. Az orr bordázata 3D nyomtatva lett.
A drótkötéllel sok gondom volt, a leglágyabb, ónozott rézhuzalt választottam végül, ez 400 db elemi szálból áll, ezért hajlékony, ugyanakkor sérülékeny is. Emiatt az alsó kötél cserélve lett egy vastagabb szálakból állóra, ez ugyan merevebb, de még használható. Nagyon figyelnem kellett a csörlők működtetésekor, hogy ne lazulhasson a kötél, mert a testben gyorsan végzetes hurkokat vethet minden elővigyázatosság ellenére is..
A test 1767 alkatrészből van összeépítve (a lánctalpakat csak 2 db-nak vettem). A tömege 6,2 kg lett, nem akartam ilyen nehézre, de már nem volt min könnyíteni.
Elkészítettem egy sor kiegészítőt, a jégsarkantyúkat, az önmentő köteleket, a ládát, és egy létrát, amit valószínűleg a kötél felcsatolására használhattak, mikor a híd még a járművön volt.
A hídon hat felcsukható szélességjelző rúd is helyet kapott, ezekre feltűzhető kis, vörös jelzőzászlókat készítettem.
A teherbírása szerintem megfelelő lett. Összességében úgy érzem a három év munkája eredményes volt.
Ha valaha a fórum kilábal ebből a gödörből, akkor persze kiegészíthetem még ezzel-azzal ezt a topikot.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)