Yazoo HL T26-E4

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Válasz küldése
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Heng-Long M26 Pershing átalakítása T26 E4-re
1.jpeg
Sikeresen újraindul a fórum, köszönet mindenkinek, aki tett érte! :bravo
Az időközben elkészült harcjárművünket igyekszem bemutatni, mert e-nélkül valami hiányérzet maradt bennem. Több kisebb felvonásban, és persze ahogy adódik rá alkalom így nyáridőben. Az eleje lesz az unalmasabb.
Az átalakítás amolyan másodlagos projektnek indult, amerikai harckocsi csak a Fiam kedvére lett megvásárolva még régebben. A szétszerelést már Ő végezte. Bevezetés a modellezésbe, valami ilyesmi járt a fejemben. A haspáncélt kijavítgatta. A HL-féle akkutartót megszüntette, a fenék hibáit befoltozta. Készítettem bele egy fém alaplemezt 1,5 mm-es alulemezből, ezt ragasztással és csavarozással összeerősítette, és a külső nyomait tapaszolással, csiszolással eltüntette. Aztán egyéb tennivalók miatt alábbhagyott a dolog, és félre is lett téve az egész csomag. Én pedig a hídvető projekten dolgoztam. Ahogy a végére értem, persze zavart a félbehagyott páncélos szétszerelt állapota, és újra előszedtem. :)
Nagyobb dolgokat nem terveztem, de szokás szerint elkapott a gépszíj. :-D Az amerikai technika nem nagyon érdekelt, de ahogy belefogtam, már kezdtem megkedvelni. Kezdetben egy szett fém lengőkar – kerék – lánctalp csomagot szereztünk be, majd belekerült egy feljavított, meglassított acélfogaskerekes hajtás.
2.JPG

Mivel ez precíz működése ellenére túl zajos lett, más megoldás után néztem, TANK-R mester ötletét ( :jo ) lenyúlva így került a választás az 540-es motorokra és a külön lassítóáttételekre. 1:18,8 arányút számoltam, mert pont nem volt beszerezhető akkor kész egység. Így viszont kényelmesebben tudtam a megfelelő motort kiválasztani, két 80T-s Krun szénkefés motort.
3.JPG

Ezek 7,4 V-on 5400-as (tehát alacsonyabb) fordulatúak, mint mondjuk a 21T-s, mert azé 20000, viszont ennek a nyomatéka nagyobb, áramfelvétele alacsonyabb. A motor és a hajtás összeépíthetősége miatt egy alu adaptertárcsát készítettem közéjük. A szöghajtás házát nyomtattam, esztergált tengelyek kerültek bele, csapágyazva, és 1:1 arányú kúpkerekek.
4.png
5.JPG
9.jpg
10.JPG

A hajtás háza lezárható, így kényelmesen lehet kenőanyagot használni. És persze a maga sima, zümmögő hangján szépen, erőteljesen dolgozik.
A kihajtások közé a két motorszabályzó egységnek egy közös dobozt nyomtattam, amit a meghagyott régi kihajtásrögzítő csonkokra illesztettem.
6.JPG
7.JPG
8.jpg
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

A fém lengőkarkészlethez torziós rugózást készítettem a lehető legegyszerűbb megoldást választva. Fém tengelyt kaptak a karok, illeszkedve a feldörzsárazott lengőkarok csavarhelyekhez. A tengelyek külső végébe menetet fúrtam a lengőkarok rögzítéséhez, a belső végénél pedig egy kb. 1 mm-es keresztfuratot készítettem, ide akad a torziós rugó 90 fokban meghajlított vége. A rugó másik végét ívesen visszahajlítottam, és a fenéklemezhez csavaroztam.

11.jpg

A dolog jól működött, a gond a feszítő keréknél volt. Ismert, hogy a Pershing láncfeszítése kicsit más a megszokottnál, itt az első futógörgő, és visszafordító görgő egy himbarendszerre van építve. A takarékos kínai elemek kicsit darabosan működtek, egy csavar szolgált tengelyként. Ide esztergáltam egy csavart, ami az illeszkedő résznél sima, nem menetes. A torziós rugót pedig az első futókeréktől kiszedtem, és átépítettem a visszafordító kerék tengelyéhez. Így mindjárt rendezettebb mozgást kaptam. Már némi festésen túl is voltam, összefelé szereltem a futóművet, mikor feltűnt, hogy a felső vezetőgörgőknél valami nincs jól. Minden futógörgő pár között a felső sorban egy visszavezető görgőnek kell lennie, pont középen. Ehelyett az első kis kerék előbbre helyezkedik, sőt bizonyos helyzetben bele is ér a nagy visszafordító kerékbe. Egy sor fotó átböngészése után vált világossá, hogy ez csak a Heng-Long modelljeinél van így. :o A megoldás egyébként egyszerű, a felső görgő tengelyének öntvény tartócsonkja ezen a helyen dupla, egyik tengely a görgőé, másik tengely a lengéscsillapító felső forgáspontja. A felragasztott csonkot le kellett feszegetni, és a két oldalt felcserélni. Így minden azonnal a helyére került. :D

12.jpg
13.jpg

Ez a Heng-Long-nál így kerül összeszerelésre valamiért. A használati utasítás képein azért helyesen van. :o A kihajtás motorjainak nyomtattam egy kengyelt, ami stabilabbá teszi a hajtómű helyzetét a testben.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

Avatar
navycolt
globális moderátor
globális moderátor
Hozzászólások: 1236
Csatlakozott: szer. ápr. 01, 2009 6:02 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: navycolt »

Mondhatnám azt, hogy talán egy Tamiya alváz kevesebb vesződséggel járna, de a egyfelől a Tamiya nem forgalmazza most a Pershinget, másfelől biztos vagyok benne, hogy számodra komoly keserűséget okozna, ha nem te oldanád meg a gondokat, és abban is biztos vagyok, hogy százszor jobb minőségben és valósághűbben gyártod majd le, mint a legprofibb modellgyártó. :D

Izgatottan várjuk a folytatást!
"Frászt!"
(McAuliffe tábornok, Bastogne, 1944. XII. 22.)

Tam
iya: M26, TigerB, M4E8, PZIV, PZVG, TigerE, KV1, KV2, M51,TigerE(late), Jagdpanther, M1Abrams, M551Sheridan, Centurion, TigerE(DAK)
Hooben: T-55A
Hessler: T34/76

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Köszönöm! :) Minden tiszteletem a Tamiyáé, szerintem játszhatóságban a legjobbak, legalábbis a saját JS-2 tapasztalatom szerint. Találkozók után már semmit sem kell megjavítanom, de a többi tankomnál is csökkenőben a gyenge pontok száma.
A Heng-Long érdeme, hogy munkára sarkallja az arra fogékonyakat. Tulajdonképpen sosem róttam fel negatívan az előkerülő érdekességeket, mert olykor szinte szándékosságot érzek mögötte. Nagy „motivátorok”. :D

A löveg hátrasiklás építésekor kezdett megfogalmazódni bennem, hogy talán nem az eredeti M26 változatot kellene megépíteni. Már előtte kiszúrtam egy hosszabb lövegcsövű változatot, de nem akartam Szuper-Pershinget építeni, mert ezt már többen megtették. Aztán keresgélés után találtam meg a T26-E4 verziót, ami tulajdonképpen a Szuper-Pershing, de nem az a konkrét darab, ami egyedileg lett pótpáncélozva, plusz löveg ellensúlyokkal, teleszkópokkal ellátva, hanem ennek a sorozatban gyártott utódja. Igaz, ez egy sikertelen széria volt, mindössze 25 db készült belőle. A nehéz löveg miatt nem vált be, közel 2 tonnával nehezebb és lövege több mint 1,5 m-el hosszabb az M26-nál, miközben motorja nem változott. Későbbi fejlesztés a T-32, egy futógörgővel több beépítésével a talajnyomást csökkentették, a frontpáncélt erősítették, megszüntették a homlokgéppuskát, tömege 10 tonnával növekedett, de motorja 770 lóerős, a korábbi teljesítmény másfélszerese. Végül ez is csak prototípus maradt.
Miután a döntés megszületett, és a Fiamnál is átvittem, (mégis csak az Ő harcjárműve :D ) megkezdődhetett a típus egyedi jellegének kialakítása.
A testen alapvetően nem sok módosítás kellett, inkább kisebb feljavítások. Például a homlokgéppuska.
Beragasztott fedelét kioperáltam, és nyomtattam helyette egy másikat, amiben a géppuska gömbjének helye is benne van, belülről egy másik fedéllel rögzíteni is lehet. A gömb egy kilágyított, átfúrt csapágygolyó. Mozgatásra kapott egy nanoszervót. A perforált lángrejtő csőre belülről zöld lézermodult építettem. A csőbe (2,3 mm átmérő, egy régi mini tollbetét) a modul leesztergált lencséjét toltam be. A lövés így igen látványos.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.0.JPG
7.JPG
8.jpg
9.jpg
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

Avatar
navycolt
globális moderátor
globális moderátor
Hozzászólások: 1236
Csatlakozott: szer. ápr. 01, 2009 6:02 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: navycolt »

Úh, ez a változat nagyon jó döntés, az infrajeladó bakját én a helyedben közvetlenül a csőszájfék mögé tenném, így tankcsatánál a pálya bármely részéről közvetlen közelről tüzelhetsz az ellenfél érzékelőjére :D
"Frászt!"
(McAuliffe tábornok, Bastogne, 1944. XII. 22.)

Tam
iya: M26, TigerB, M4E8, PZIV, PZVG, TigerE, KV1, KV2, M51,TigerE(late), Jagdpanther, M1Abrams, M551Sheridan, Centurion, TigerE(DAK)
Hooben: T-55A
Hessler: T34/76

TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1060
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

VÁAUÚ! Újra építés újra lendületben :D Örülök, hogy újra éled a Fórum és újra egy Yazoo gép! Szerintem sem annyira rossz alap a HL (legalábbis nekünk) a "néhai" M47-es is arra épült és "némi" feljavítás után remekül működött :) Mondjuk én a második verzió Tamiya alvázán is találtam átalakítani valót :-D például a Tiédhez hasonló rugózást, bár a Tamiya feszítő megoldása korrektebb a HL-nél. Amúgy a Konradnál még kapható az az 1:18-as áttételű motor amit én használok és nem is horror áron...azt hiszem 5000ft. alatt vettem :) Kíváncsian várom a folytatást...egy "amcsi ócskavasból" is lehet nagyot alkotni :D
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
IS-3 JoszifAz új projekt

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Köszönöm!
Vitathatatlanul előnyös lenne a hosszú cső :) , de csatarendszert nem terveztem bele. Legalábbis egyenlőre.
A tank építésekor pont nem volt elérhető a Conrádban az a bizonyos hajtóműves motor, azért döntöttem a külön épített mellett.
Azt azért el kell mondanom Csabi, hogy sokszor megnézegettem az építéseidet a jó ötletekért! :o :jo
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1060
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

Szia Mester! Ez utóbbi kölcsönös, én most az IS-2 lövegcső rögzítődet nézegetem ihlet merítés gyanánt :D További jó "építkezést" :)
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
IS-3 JoszifAz új projekt

TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1060
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

...ja! Még valami. Én a lengőkar perselyezést masszívabbra csináltam ha már játszós :D
b_201504221815205339.jpg
b_201505171735241912.jpg
b_201505171740018015.jpg

Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
IS-3 JoszifAz új projekt

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

A tengelyek csapágyazásába nem fektettem ennyit, még maradt a műanyag. Az idő majd megmondja, hogy kívánja-e a perselyezést. :)

Ami a típus kiválasztásánál legjobban megfogott, az a hosszú lövegcső. :-D A saját elgondolású hátrasikló mechanika kigondolásához alap volt, hogy egy újra lesz szükség, a meglevő Pershing csőben nem láttam fantáziát, se kedvet az átalakításához. Az eredeti cső felülső részén egy szép hosszú horony volt végig, ezt is bele kellett kalkulálnom.
A csövet alumíniumból esztergáltam ki, elkészítettem a furatot, ami szép kis feladat volt az én gépemen. Egy saját készítésű hosszú fúrót használtam a célra. A cső hossza persze a látható mérettől nagyobb, hiszen a mechanika belső részében is van működő szakasza.

1.jpg
3.JPG
2.JPG

Az elejére elkészült a csőszájfék illesztésére szolgáló átmérő, a hornyot pedig egy átköszörült fúróval marógépen készítettem.

4.JPG

Sajnos mikor a fórum képfeltöltése szünetelt, magam is sokkal kevesebb fotót készítettem, most alig találok párat.
A csőszájféket szintén alumíniumból esztergáltam, de három részből készült, így sikerült csak a geometria kialakítása. Reszelgetés után ragasztottam össze a részeket, majd kapott felületkezelést.

5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.jpg
9.JPG
10.jpg
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1060
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

Üdv Kolléga! Szemet gyönyörködtető kivitelezés :bravo A csőfúrás "kínjait" mélyen átérzem :D
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
IS-3 JoszifAz új projekt

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

A Pershing páncéltest esetében a szokásos „ajtók nyithatóvá tétele” dolog kicsit nagyobb falat. A két elülső búvónyíláson kívül tele van nyitható rácsokkal, nagy szerszámosládákkal.
Végül a két elülső búvónyílást nyithatóvá tettem, sikeresen kimetszve az ajtókat, miközben a test maradó része nem sérült. Alulra szegélyt ragasztottam, a zsanérokat nyomtattam, pótolva alul a testből kivágott részt is és megkapta a torziós rúd imitációját. Elkészítettem a periszkópokat védő fém kereteket és a kihajtható fogantyúkat.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.jpg
5.JPG
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Hátul a nyolc szellőzőrácsot kifűrészeltem és nyomtatott darabokra cseréltem, míg a testen a zsanérok megmaradtak, és nyitható lett mind. Belülről átlátszó fóliabetéteket ragasztottam a testre, azért a por csak ne menjen be mindenhol. Funkciója csak az egyik hátsó ferde rácsoknak lett, alá kerültek biztosítékok és a kapcsoló.
A test két oldalán 3-3 láda van elhelyezve, ezekre fémlemezből új fedeleket készítettem, rájuk pedig a forgatható, lakatfüles zárófogantyúkat. A nyithatóságot mellőztem, itt már a test merevsége csökkent volna. A középső láda teteje egyenes, míg az első előrefelé, a hátsó hátrafelé lejt. A Heng-Long ez utóbbit nem így készítette, ezért levágtam a fedelet, és a megfelelő szögben ragasztottam vissza. A ládák oldalába két-két sor „U”-alakú akasztót építettem, bizonyára kötelek rögzítésére szolgál. A motor fölött egy kis fedél van középen, amin egy nyúlvány volt, talán géppuskaállvány, de ezt megszüntettem, mert nem láttam sehol ilyesmit.

11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.JPG
15.JPG
16.JPG
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1060
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

Szia Kolléga! Látom szépen alakul a részletekben történő elmerülés :D Az a kis csonk amit megszüntettél úgy emlékszem a HL-nél az RC antenna tartója volt. Szépek a ládafedelek...és persze megint a nyomtatott rácsok :D (Ez a technika nekem úgy tűnik kimarad :-) legalábbis saját kivitelezésben) Kíváncsian várom a folytatást, jóépítkezést :jo
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
IS-3 JoszifAz új projekt

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 976
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T26-E4

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Hosszas szünet után folytatom a Pershing bemutatását, főleg mert most érek a kellemesebb részekhez.
Tagadhatatlanul nekem a mechanikus részek a kedvenceim, és persze a szokatlan megoldások a maguk buktatóival együtt. :-D
Mindjárt egy ilyennel is kezdem, a toronyforgatással. Először a HL gyáriját hagytam volna, de megláttam Csabi mikromotoros verhetetlen egyszerűségű kivitelezését a JS-3-on, és én is ebbe az irányba indultam. Főleg a kis helyigény jött kapóra. Végül készítettem egy szép, finom mikromotoros kivitelt, ami túl precíz lett végül, és áldozatul esett a fröccsöntött HL fogaskoszorú apró hibáinak, a nem szabályos köralaknak, és bár felesztergáltam a felfekvő felületeket, a fogazott résszel nem volt mit tennem. Ezután aztán módosítottam, és elkészítettem a Csabi féle huzalspirálból készített csigaorsót, ami megbízhatóbban működött. A jobbtól tanulni sosem szégyen. :D

1.jpg
2.jpg

A torony átalakítását néhány külső finomítással kezdtem. Elsőnek elkészítettem a keresőlámpát, egy rudazatra szerelve, mozgathatóan, a LED vezetékeit átfűzve a tartócsövön. A testet alumíniumból esztergáltam. A parancsnoki kupola periszkópja előtti iránymutató nekem valahol elveszett, de rézből készítettem egy kicsit jobbat. Egyúttal a periszkópüvegeket átlátszóvá tettem, plexidarabokból reszeltem, és a kivágott nyílásokba ragasztottam.

3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.jpg

A lövegkezelő ajtajára imitáció helyett valódi rugókat szereltem. A két antennatartót kiegészítettem. A torony oldalsó kis ajtaját nyíthatóvá tettem, a lövegkezelő ajtaján át elérhető kis karral lehet nyitni-csukni.
A pótlánctalp szemeknek tartót készítettem.

9.JPG
8.JPG
7.JPG
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

Válasz küldése

Vissza: “Átalakítások”