Heng long kihajtás feltuningolása

Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Leo742 » kedd dec. 15, 2015 9:58 am

Sziasztok.

Lehet hogy a régi motorosoknak nem mondok már újat, de készítettem a napokban egy Heng long kihajtás kiegészítő kis modult.Gondoltam megosztom itt fórumon is, hátha gondolatébresztőként hat :)

Amit érdemes szerintem elmondani, hogy az alap gyári HL kihajtások , 8:1 es áttételűek. Lehet ez egyeseknek nem új infó, én csak az előző héten számolgattam ki.
Ehhez ha hozzátesszük ezt a kis egyszerű plusz fogaskerék modult akkor 38:1 lesz a kihajtás.
A modulhoz gyári spiáter fogaskereket használtam, méghozzá a legelső fogaskereket ami eredetileg a motorral kapcsolódik, plusz a tengely végére az eredeti motoron lévő fogaskereket applikáltam fel, így az egész modul, a motor eredeti helyére csavarozható fel.

A szélessége 16 mm el növeli meg a gyári hl kihajtás szélességét,ez például egy tigrisben ben pont kényelmesen elfér de egy panzer IV be már nagyon lassú és nem is lehet beletenni.
Kicsit nagyobb lett így az áttétel mint a gyári 4:1 es Heng Long nak.

Az alap ötlet innen jött.
http://www.customrcmodels.com/id455.htm

http://www.customrcmodels.com/id457.htm

Bár azért némileg más lett az én általam készítette eszköz, a lehetőségekhez mérten.

Szóval a képek. Videó picit később.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 615
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Leo742 » kedd dec. 15, 2015 10:53 am

-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 615
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: TANK-R » kedd dec. 15, 2015 11:20 am

:bravo a jó ötleteket érdemes "lenyúlni" :D Úgy nézem ez könnyen sorozatgyártható így sokak problémáját Tudnád megoldani vele! Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 935
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: denkmeyer » kedd dec. 15, 2015 1:46 pm

Klasz, csupán annyi az észrevétel, hogy a kihajtótengely felé eső fogaskerekeket kéne fémre cserélni, a motor felőlieket meg műanyagra, hiszen ott van a legkisebb nyomaték, míg a lánckeréknél pedig a legnagyobb. Persze egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy ezek a HL ,,fém" fogaskerekek meddig tudják az erőfolyamot közvetíteni.
denkmeyer
denkmeyer
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 1811
Csatlakozott: pén. júl. 25, 2008 1:18 pm
Tartózkodási hely: Budaörs

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Leo742 » kedd dec. 15, 2015 2:17 pm

Elméletileg sorozat gyártható mert nem bonyolult....

Tök jó, köszi hogy írtad Miki. :)
Egyetértek ha megnézitek az eredeti képeket a linken, akkor ott is műanyag az első fogaskerék a többi fém. Mondjuk az gondot jelenthet hogy a racsnis részt , ha műanyag kerékből készülne , be kéne ragasztani .
Néztem a többi hl fogaskereket, azoknak már nagy az átmérője , ennél nagyobbat amúgy sem érdemes szerintem belerakni, inkább kisebbet, szóval a legelső racsnis fogaskerék marad , vagy valahonnan 0.7 es modulú kisebb fogaskerék.

Ez amúgy csak "prototípus" egy részről kíváncsiságból készítettem el. :) más részről használni akartam volna , de a t34 be túl lassú lett, egy tigrisbe vagy kötibe lenne ez igazán jó, de ez most mellékes.
Nekem most éppen egy műanyag kihajtás akadt a kezembe amire rácsavaroztam , hogy látható, kipróbálható legyen egyben az egész szerkezet.
Azt írtam is hogy , ez ugyan úgy van felcsavarozva, ugyan oda ahol a motor volt, gyakorlatilag két csavar és felszerelhető akármelyik HL kihajtásra , spiáterre, műanyagra acélra is.

A lényeg az elv és a lehetőség , hogy így is lehet tuningolni :) Még a legutolsó már a kihajtás tengelyen lévő kisebb fogaskerékkel is megszeretném csinálni , azzal is ki szeretném próbálni.Az már tuti műanyag lesz.

:szallit :szallit :szallit :szallit
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 615
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: yazoo » kedd dec. 15, 2015 9:10 pm

Nagyon jó ez a kis modul, így egyszerűen lehet csere nélkül is növelni az áttételt. :jo
Ami az 1:8 arányt illeti, ebben kételkedek, mert én 1:40 körülinek számoltam az alap HL 3:1 -nek nevezett hajtását, ha 1 motorfordulatra nézünk 1 kihajtótengely fordulatot.
A fémfogaskerék valóban a hajtáslánc vége felé kellene, de ahogy tapasztaltam eddig, ott lesz a gyenge pont, ahol a játék megnő, és nem a teljes fog adja át az erőt.
Jó elképzelés, és elég egyszerűnek tűnik a sorozatgyártása is. Akár különböző áttételi arányokkal is, típusfüggően. :)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 792
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Kovbarny » kedd dec. 15, 2015 10:06 pm

A belinkelt "ötlet" előtét áttételt már hónapok óta nézegetem. Valahol ott lesz a megoldás, hogy műanyag fogaskerekeket (több méretű cserélhetően) kell a motorhoz tenni (Tamiya is így csinálja, csendes zümmögés az eredmény ugyebár), a kihajtásba meg acél kerekeket szükséges tenni. A spiáter csak egy ideig lesz jó, nem bírja az anyag a terhelést. Amennyiben strapa bíró sok üzem órát kibíró kihajtást szeretnénk, akkor a fent vázolt felállás lesz szerintem a kísérletezési irány. Amúgy tényleg nem túl bonyolult szerkezet, a lényeg hogy beleférjen a szabad 15 mm-be a kihajtások között. Örömmel konstatálom, hogy valahogy azért csak egyfelé jár az agyunk...........
Német tankok HL, Torro, Tamiya
PZ III, IV, V, VI, VI B
az épülő Gyúrói Szakasz
Avatar
Kovbarny
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 411
Csatlakozott: hétf. ápr. 15, 2013 7:53 pm
Tartózkodási hely: Gyúró zsákfalu egyik zsáktcájának végén

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Petya Panther » kedd dec. 15, 2015 10:52 pm

Nagyon klassz kis cucc...

...OFF:

már csak egy jó kis sorozatgyártható láncfeszítő kellene sokunk boldogságához!!!

ON

:bravo Leo!!!!
Petya Panther
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 839
Csatlakozott: pén. aug. 29, 2014 5:39 pm

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Leo742 » szer. dec. 16, 2015 7:59 am

A cserélgetéssel az a gond hogy a fogaskerék átmérő megváltozásával, a tengelyek távolsága is változik, így vagy ilyet vagy olyat lehet készíteni, szerintem.


Yazoo mester. A 8.1 alatt azt értem hogy az utolsó tengelyt, ami kihajt már kerékre, megjelöltem, és a legelső fogaskereket is megjelöltem, majd elkezdtem fordulatukat számolni, míg a legelső fogaskeréken 8 at hajtok addig tesz meg a kihajtó tengely egy fordulatot.
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 615
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Leo742 » szer. dec. 16, 2015 8:03 am

Mondjuk a motor fogaskerekét nem számoltam egyik kihajtásnál sem , valószínű ott a különbség :)
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 615
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: yazoo » szer. dec. 16, 2015 8:49 am

O.K. :jo Így már világos.
Egyszer neki kellene állni, és kiszámolgatni minden féle hajtómű áttételi arányát, amolyan tájékoztató jelleggel, mert beszélünk itt 3:1, 4:1, 5:1 hajtóművekről, Hl, Tamiya, Waltersons, de valójában a pontos számok kimaradnak, és újra meg újra felmerülő kérdés, hogy mibe mit jó tenni.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 792
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Leo742 » szer. dec. 16, 2015 9:18 am

Egyetértek.
Lehetne neki külön topikot nyitni.
Ha ciki ha nem ,ami engem meglepett, és nekem újdonság volt, bár lehet egyedül vagyok vele, hogy amit 3:1 nek árulnak(1:40) akár az rctank.de-n akár máshol, az ugyan az az áttétel ami a gyári heng long-ban van, csak a motor és a fogaskerekek anyaga más.
Tehát ha nyomatékosabb tankot akar valaki akkor ahhoz 4:1 kihajtás kell elsősorban.
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 615
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: vastalicska » szer. dec. 16, 2015 8:54 pm

Sziasztok !
Nekem is újdonság.
Sajnos elég hiányos a tudás,ez egy nagyon jó ötlet.

Leo742 írta:Mondjuk a motor fogaskerekét nem számoltam egyik kihajtásnál sem , valószínű ott a különbség :)


Szerintem fontos lehet a motor teljesítménye és fordulatszáma is.
Tiger I. 234 Tamiya
T 34/85 железная тачка
M 41 Taigen
KV-2

Tisztelettel Vastalicska !
vastalicska
moderátor
moderátor
 
Válaszok: 640
Csatlakozott: vas. feb. 02, 2014 1:15 pm
Tartózkodási hely: Helvécia

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Leo742 » csüt. dec. 17, 2015 8:41 am

vastalicska írta:Szerintem fontos lehet a motor teljesítménye és fordulatszáma is.


Mindenképp fontos csak, ha mondjuk ugyan azzal a motorral dolgozol, 2 különböző kihajtásnál, akkor csak a fogaskerekek amik számítani, és az áttétel.

Ettől függetlenül Motorral is szoktátok mondania tuningolást és az is jó, a baj hogy ha jól tudom akkor a komolyabb motorokat pl egy HL elektronika nem feltétlen bírja már el, az Ogre rendszere mondjuk biztos elbírja . Ha van ezzel tapasztalata valakinek szerintem az sem rossz ha ide bekerül.

Meg megnézhetné valaki, akinek van otthon egy (névleges)4:1 es kihajtása, ugyan ezzel a berajzolós módszerrel akár, hogy mekkora annak az áttétele, akkor az is jó infó lenne ahogy nézem:)
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 615
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Heng long kihajtás feltuningolása

HozzászólásSzerző: Ábris » vas. nov. 19, 2017 10:50 pm

yazoo írta:O.K. :jo Így már világos.
Egyszer neki kellene állni, és kiszámolgatni minden féle hajtómű áttételi arányát, amolyan tájékoztató jelleggel, mert beszélünk itt 3:1, 4:1, 5:1 hajtóművekről, Hl, Tamiya, Waltersons, de valójában a pontos számok kimaradnak, és újra meg újra felmerülő kérdés, hogy mibe mit jó tenni.


Tudom, hogy nem mai beszélgetés, de talán van még, akit érdekel (én sem tudom, hogy pontosan mit jelölnek ezek a számok). Ma ezt olvastam a taigen saját oldalán, bemásolom ide:

"3:1 and 4:1 - Refers to the amount of reduction gears to the final drive shaft. The actual ratio for the 3:1 gearboxes are 39:1 while the actual ratio of the 4:1 gearboxes are 90:1.

45mm, 48mm, and 58mm - Refers to the final output shaft length of the gearbox. The two common shaft sizes are 48mm and 58mm with the 45mm version being for the Sherman tank only.

380 and 390 Motors - The stock motor for the Taigen V2 gearboxes is a 380 sized motor (28x37mm) @ 18k RPM while the 390 motor (28x47mm) @ 25k will produce not only more speed but torque as well."

Sajnos a 2:1 és 5:1 áttételről nem ejt szót.

A "melyik elektronika mit bír el" kérdéshez csak egy saját tapasztalatot tudok hozzáfűzni:
nálam a hl m41-ben a 4. generációs 2,4-es elektronika bírja a taigenes 4:1 kihajtás 390-es motorját.
Igaz, tél van... :) de hajtom is a dombon felfelé nap mint nap mint nap :)
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 41
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Következő

Vissza: Technológiák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég