Yazoo HL T-34/85

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: yazoo » szer. jún. 05, 2019 7:29 pm

Köszönöm! :)
Igen, ez volt ott Szolnokon. Közben megvolt a másik nagy teszt is Kunszálláson.

A löveghátrasiklást futólag megmutattam, de a mechanika működését még nem. A tesztelések után a végső módosítások elkészültek, így megbízhatónak és befejezettnek tekintem. A torony belvilága is kész. :)

Kép

A módosítás a szervó cseréje volt egy fémfogaskerekes példányra, illetve végig zavart, hogy hátrasikláskor a cső nem futott egyenesen, hanem kicsit lötyögött, izgett-mozgott. :? Ezt egy hosszabb és pontosabb megvezetéssel oldottam meg.
A "robbantási ábrán" rajta van valamennyi alkatrész, többnyire nyomtattam a darabokat, jó pár módosítás persze kellett közben. :D

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

A torony bontásánál megmaradt az eredeti metszésvonal, de a csavarok helyett mágneseket tettem. A felső rész csak egy borítás maradt, minden egyéb az alsóra van szerelve. Egy tartót kapott az Ogre-csatarendszer elektronikája, hasonlóan egy konzolt a vevőgomba.
A lövegemelést a lehető legegyszerűbbre készítettem.
Maga a hátrasikló mechanika elég jól össze lett zsúfolva. Egy tartó az egész alapja, ennek oldalaiba két kis menetes csonk került forgáspontnak. Két apró idom tartja pozícióban, mikor a tető le van szedve. A lövegpajzs belső oldalára illesztőcsappal és két csavarral van rögzítve. A lövegcső egy hosszabbítást kapott, ami bele van ragasztva. Elfordulás ellen nútot martam a szükséges hosszba. Eredetileg így mozgott a ház furatában, de ez rövid és pontatlan volt. Egy vastagabb antennacső darab adta a megoldást, ami pontos méretű, és a lehető leghosszabbra hagytam, hozzá a lövegcsövet a toldással együtt néhány tizeddel kisebbre esztergáltam.

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

A működésről két videó, a második lassított felvételen azt hiszem jól kivehető a lényeg, nem kell hozzá magyarázat. :-o)


"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 852
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: yazoo » pén. jún. 07, 2019 12:20 pm

És végre a HMFest-en elkészült a tulajdonosa által régen várt fotó a Nagy Testvérrel :D :

Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 852
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: yazoo » szer. jún. 12, 2019 9:22 pm

A toronyforgatás megoldásánál szakítottam minden eddigivel, és kísérleti példányként egy teljesen új irányt céloztam meg. Más a kivitel, a működés és az irányítás is. :)
(Felvetődött, hogy nem teljesen legális, de az, hogy lehetőséget ad, nem jelenti azt, hogy élni is kell vele.) Ez a mód gyors toronymozgást is eredményezhet, és a célratartás egészen más. A mozgás sebessége a kezelőn múlik. :mosoly
Az alapelv nagyon egyszerű, egy szervó közvetlenül forgatja a tornyot. Persze a kivitelezésnek voltak hátulütői, de sorban megoldottam őket. Elsőként egy masszív fémfogaskerekes, csapágyazott szervó kellett, hiszen a torony teljes tömegét kell hordoznia. Ebben az esetben szerencsére ez egészen könnyűnek mondható, így a toronycsapágy szükségtelen lett.
A szervó egy másfél fordulatos vitorlaszervó, a végtelenített robotszervó éppen a könnyű, jól kézben tartható irányítás miatt nem felelt meg.

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Kép Kép

A csatarendszer vezetékelését egy 6 érintkezős slipringgel oldottam meg, bár a másfél fordulat nem sok, de a helyszűke miatt a direkt vezetékelés nem jött össze. A csúszóérintkezős egység is elég egyedi, ugyanis egy furattal rendelkező darab kellett. Ezen keresztül van egymáshoz rögzítve a torony és a szervó. Ide egy esztergált alumínium csövecskét is beszerkesztettem, amit ráüthettem a recézett szervócsonkra, egy hosszabb csavarral rögzítve.
A test alsó felére egy nyomtatott szervótartót csavaroztam, a csúszógyűrű fölé pedig a tornyot rögzítő elemet, amit két csavarral rögzítettem.
A távirányító is át lett kissé alakítva a célnak megfelelően, de ez még jelenleg fejlesztési stádiumban van, erről is lesz később szó. :-o)

Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 852
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: vili » pén. jún. 14, 2019 6:44 am

Hali!

Fantasztikus kivitelezés! A hátrasiklás, lövegemelés teljes toronybelső mechanika újra gyártása.

Utolérhetetlen tiszta precíz munka.

Gratulálok!
Avatar
vili
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 2967
Csatlakozott: hétf. szept. 22, 2008 7:16 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: ogre11 » pén. jún. 14, 2019 7:03 am

Szia Yazoo!
Tényleg komoly tervezési munkát igényelt amit itt bemutattál. Mindig szerettem az egyedi és előremutató megoldásokat.
Ha lehet minél többet mutass be.
Üdv János
ogre11
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 597
Csatlakozott: szomb. okt. 10, 2009 7:52 pm
Tartózkodási hely: Kerepes

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: yazoo » pén. jún. 14, 2019 8:20 pm

Köszönöm Mesterek!
Természetesen mindent megmutatok, ami készül. Ha kell, ha nem. :D
Igen, jó dolog új módon közelíteni a dolgokhoz. Vannak járt utak, de egy idő után elveszik a játék varázsa.
Még a befuccsolt dolgoknak is megvan a maguk sajátos öröme! 8-)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 852
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: yazoo » pén. jún. 21, 2019 8:47 pm

A harckocsitest berendezését igyekeztem praktikusan megoldani. Azt már tapasztaltam, hogy ha nem központi vezérlőelektronikát használok, akkor sokkal több vezetékkel kell számolni, és ezt nehéz rendezetté tenni. Most már előre próbáltam mindennek ideális helyet biztosítani. A különböző moduloknak tokot nyomtattam, amibe egyszerűen beleilleszthetőek, egyrészt szigetelnek a fém alváztól, másrészt mindennek fix helye van, mégis egy mozdulattal kivehető.
A vezérlők mellé került a csatarendszer reléegysége. Igyekeztem a legrövidebb vezetékelést megvalósítani a motoroknál.
A Szolnoki próbafutásnál elég rendesen meleg lett a küzdőtérben, részben a motorok, részben a szabályzók melegedése miatt. Hiába a kis ventilátorok a hűtőbordákon, ha a testben rekedt meleget kergetik. Bár még rácsot is nyomtattam rájuk, hogy a vezetékek ne érhessenek a lapátokhoz, végül leszedtem őket :sad: , és csak a hűtőbordák maradtak.

Kép Kép Kép Kép

Egy nagyobb méretű ventilátornak nyomtattam egy légterelőházat, amit a felsőtest belsejére szereltem, így a levegőt az eredetileg légbeszívó, hosszanti rácson keresztül elég intenzíven képes kifújni. Kunszálláson bizonyított is a technika. A ventilátor közvetlenül a szabályzók felett van, távirányítóról működtethető, de párhuzamosan egy 40 fokos termosztát is van a hűtőbordára rögzítve.

Kép Kép Kép Kép

A modell főkapcsolója, hangerőszabályzó, és egy főbiztosíték került a "kapcsolótáblára", amit a dróthálós fedél alá rejtettem, itt eredetileg a légturbina állítható légterelő zsalui voltak. A kapcsolók egy nyomtatott házat kaptak, ami a kihajtásokat összekötő pálcára van rápattintva, és felhajtható, ha szükséges.
A különböző modulok tápellátását egy csokor csatlakozó adja, így minden könnyen bontható, de megbízhatóak az érintkezések. Az akku és a szabályzók "T"-csatlakozót kaptak.

Kép Kép Kép

A hangrendszer egy erősítőből és egy 20 W teljesítményű hangszóróból áll. Korábban próbálkoztam digitális erősítőkkel, de a zajok és egyéb viselkedésük nem győzött meg. :? TANK-R kolléga hívta fel a figyelmemet a TDA 2030-al működő kis modulra :jo, és ez már inkább nevezhető erősítőnek. Igaz, mi még az analóg világban éltük át a Zenehallgatás élményét. 8-)
A hangszórónak nyomtattam egy dobozt, ami tulajdonképpen kicsi lett, de elég összetett alakú a helykihasználás végett. Ez is olyan bepattintós rögzítésű. Mindezzel együtt én meg vagyok elégedve a hangjával.
A hangmodul és a vevő is nyomtatott tartót kapott, minden darab a lengőkarok tengelye alá van bepattintva.

Kép Kép Kép

A toronyforgató szervó bár nem ér a testhez, de a belógó rész alá egy amolyan tájoló keretet tettem. Inkább azért, hogy minden vezeték és egyéb számára kijelölje a tiltott teret :) , a test összerakásakor nem kell ezekkel szenvedni. Az oldalsó sáv az akku részére van kihagyva, ide illeszkedik be a villamos erőmű. :-o) A forgató-mű egészéről még egy kép, a múltkor elmaradt. A test alsó része nagy vonalakban így állt össze.

Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 852
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Előző

Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég