Yazoo HL T-34/85

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: yazoo » csüt. feb. 07, 2019 5:08 pm

Akkor megint egy vasas megoldással folytatom :)
A korábbi modelleknél a kihajtásokat kicseréltem valamilyen jobb minőségű, és hosszabb áttételű változatra. Mivel a T-34 alapvetően egy fürgébb tank, az áttétel hosszán még gondolkodom, de az eddig összegyűlt HL kihajtásokat elkezdtem nézegetni, és arra jutottam, hogy kár veszni hagyni őket. Beszereztem acél fogaskerék készleteket, és tüzetesebben átnéztem mindent. Maga a lemez hajtásház méretileg pontos (tengelytáv, furatok), a hajlításra érzékeny ugyan, de ez a tengelyeknél nem befolyásoló tényező (persze bizonyos mértékig). A műanyag perselyeket furata 3,8 mm, míg a tengelyek 3,5 mm-esek. Bár a futás nem vészes, de a tengelyenkénti 0,3 mm (!) hézag két fogaskerék esetén 0,6 mm-re :o tágulhat, ami elég kritikus. Az első Tigrisem spiáter fogaskerekének leamortizálásán ezt megtanultam (ami a tankozás első lökése volt :szallit ).
A 3,5 mm-es tengelyre csapágyat nem találtam (szerencsére :D ), ezért 3-as furatúakat szereztem be.

Kép Kép Kép

Az acél fogaskerekek meglehetősen igénytelenül kialakított belepréselt tengelyeit a csapágyakhoz esztergáltam, és itt derült ki, hogy egyik-másik keréknél több tizedet is ütött. A videón talán kivehető valamelyest.



Így esztergálás után minőségi változáson estek át az egyébként pontos fogaskerekek.

Kép Kép Kép

A kihajtó tengely külső oldalához egyedi acélperselyt alkalmaztak, mivel a felbordázott 5mm-esen már nem tolható át. Ennek átmérőjére szintén nincs csapágy, ezt bronzperselyre cseréltem, a belső oldalra csapágyat tettem. A kerék és a csapágy közé antennacsőből fűrészelt távtartó került. Az acél fogaskereket rendesen fel kell ütni a bordázott tengelyre, talán egy csavaros megoldás esetén nem lehetne elhajlítani a tengelyt, és szétütni a végét, de ha ezt sikerül kiküszöbölni, akkor már nem kell a csavar kitekeredésével számolni. :-o)
Persze a persely cseréjéhez először le kellett ütni a fogaskereket. :?

Kép Kép Kép

Kenőanyag nélkül persze, de így futnak a kerekek:



A ház lemezeinek távtartóján kicsit módosítottam, mivel a kilógó csavarok zavartak, és a lassító feltét próbáinál is útban voltak, ide süllyesztett fejű csavarokat tettem megfelelő süllyesztésekkel.

Kép Kép Kép

A két kihajtás stabilabb rögzítésére két távtartó rudat pontos méretre esztergáltam végeikben menettel, imbuszcsavarokkal belülről utólag beszerelhetőek.

Kép Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 828
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 7:20 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: HÁbris » csüt. feb. 07, 2019 6:09 pm

Yazoo Mester, én zokogok.
Amit abból a ....... módon megmunkált kihajtásból csináltál, az
:bravo :bravo :bravo :bravo :bravo
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 142
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: TANK-R » pén. feb. 08, 2019 7:26 am

Szia Kolléga! Van egy pontosan ide vágó idézetem: "...évmilliókig eljár tengelyén míg egy kerékfogát újítni kell" :D Remek példa, hogy "sz@rból" nem csak sz@rvárat lehet építeni :D Gyönyörűen föltuningoltad a gyári hajtást :jo
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 951
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 4:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: mamut » pén. feb. 08, 2019 7:29 am

Kíváncsi leszek, ezek után mit csinálsz a motorokkal. Bearanyozod a huzalokat? :-)
mamut
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 322
Csatlakozott: kedd szept. 28, 2010 1:32 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: mamut » hétf. feb. 11, 2019 10:53 am

Ha az új HL elektronkát fogod beépíteni, akkor javaslom, hogy tegyél bele még egy áttételt. Sokkal szebb lesz a jármű mozgása. És ha esetleg lassúnak találnád úgy a végsebességet, akkor még mindig könnyen tudod cserélni a motort nagyobb fordulatszámúra. (Bár lehet, hogy a finom csapágyazásod miatt neked a gyári motorral is finoman fog indulni a gép, és nálam az elektronika mellett a gyári szoruló hajtómű is oka a hirtelen ugró indulásnak, fordulásnak.)
mamut
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 322
Csatlakozott: kedd szept. 28, 2010 1:32 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: yazoo » hétf. feb. 11, 2019 7:48 pm

Nem HL elektronika lesz benne. A sebesség tekintetében szeretném, ha megmaradna a fürgesége. Mégis egy játszós tanknak készül, és ott előnyére válna. Persze legalább ennyire számít a finom és jó irányíthatóság. A tesztek folyamán majd kiderül, kell-e bele a lassítófokozat. Most próbálkozom ezzel-azzal. :)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 828
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 7:20 pm

Re: Yazoo HL T-34/85

HozzászólásSzerző: Leo742 » kedd feb. 12, 2019 7:24 am

Szia Mester.
Ha a tapasztalat számít. Én pl simán raknék az én hl.-em be ,egy plusz fogaskereket ha lenne rá módom. VISZONT , nem az egyel nagyobb kihajtást , mert szerintem az már lassú lenne , inkább valahol a 2 közt lenne az ideáli.
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 662
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 6:32 am

Előző

Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron