Ogre T-90

Külső és belső átalakítások

Moderátor: navycolt

Ogre T-90

HozzászólásSzerző: ogre11 » vas. ápr. 01, 2018 9:42 pm

Sziasztok!
Mindenki tudja, hogy nem túl sűrűn publikálok. Néhányan ezt lustaságnak tartják, igazából csak a jól ismert szerénységem miatt van. :D

Gondoltam megosztok néhány képet az átalakítás folyamatáról. Az alkatrészek többsége 3D nyomtatással készült.
Szeretnék rámutatni, hogy lehet a szokásostól eltérő módon gondolkodni és eltérő anyagokat és megoldásokat használni, mint a széria tankoknál.
Az első képek a torony átalakítását mutatják. Látható, hogy a megszokottól eltérő megoldásokat használtam, aminek az oka, hogy minél több hely maradjon tank belsejében, úgy hogy a toronyból semmi nem log a toronykoszorú síkjánál lejjebb. Minden szervóval van működtetve, és elhelyeztem egy kapcsolót a torony forgás pozíció figyelésre, hogy a lefelé irányított lövegcső ne ütközhessen bele a tank testbe, mikor hátrafelé fordul a torony.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
A forgó átvezető csak ezek után kerül fel!!
A következő részben a kihajtásról mondanék pár szót.
Kicsit kiábrándítóak a drága de nem túl erős, vagy gyenge anyagból készült megvásárolható hajtásokkal szerzett tapasztalatok. Ezért úgy gondoltam csinálok egy erős motorral felszerelt áttétellel egybeépített kúpkerekes hajtást. Ez nagyon hasonlít Csabi (Tank-R) által készített megoldásra, de én ezt is 3D nyomtattam. Használat közben majd kiderül, hogy ez a megoldás életképes-e vagy nem. De mindenképpen megér egy próbát!!
Első lépésben készítettem egy 3D nyomtatott csapágyházat, bár én nem vagyok a teljes csapágyazás híve, de mint mondtam ez egy kísérleti "játszós" tank lesz, ahogy ezt GOAN mester mondaná!! :-D
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
A két hajtóművet egy 2mm vastag alumínium lemezre szereltem.
A pozíció meghatározásánál első lépésben egy M8-as menetes szárral beigazítottam a kéz hajtóművet, hogy a két tengely együtt fusson.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Majd rögzítettem a két hajtóművet, és felszereltem a lánckerekeket és a láncot is.
Természetesen készítenem kellet két tengelyt is.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

Ezek után jön az új elektronikám beszerelése, de ez még csak asztalon van és tesztelem.
mérete 35*43mm lesz, csak szervó kimeneteket vezérel, és lámpákat. Több új funkcióval bővül az előzőhöz képest.
Egyenlőre csak 4 szervó csatornát kezel, de ezt idővel felbővítem 8 csatornára.
Üdv János
ogre11
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 562
Csatlakozott: szomb. okt. 10, 2009 7:52 pm
Tartózkodási hely: Kerepes

Re: Ogre T-90

HozzászólásSzerző: j.kiluap » kedd ápr. 03, 2018 8:57 am

Jó kis elfoglaltságot találtál magadnak,drukkolok,hogy összeálljon a MŰ! :D
Üdv.Kilu
j.kiluap
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 177
Csatlakozott: pén. feb. 14, 2014 9:48 am

Re: Ogre T-90

HozzászólásSzerző: yazoo » kedd ápr. 03, 2018 7:30 pm

Ígéretesen kezdődik! Egyedi modellnek nézünk elébe. :jo
Sikerült jól összesűríteni a toronyba a mozgatószerveket.
A hajtóműves motor Csabi építése alapján a legjobb alternatíva a gyári hajtásokhoz képest.
Örülök, hogy belefogtál! :)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 784
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm


Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron