Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

Külső, belső átalakítások

Moderátor: navycolt

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: vili » szer. júl. 18, 2018 12:22 pm

Hali!

Mit lehet erre mondani! Összefoglalva ennyit. Utolérhetetlen. Ez az életszerű mozgás, a gyönyörű rugózás, az első kerekek valósághű kitérésének megoldásából profitáló szép kormányozhatóság. És hát természetesen mind az ami nem látszik a lemezek mögött.

Valami nemzetközi versenyre kéne benevezni, had hüledezzenek a külhoniak is!


Gratulálok!
Avatar
vili
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 2943
Csatlakozott: hétf. szept. 22, 2008 7:16 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: Volltreffer88 » pén. júl. 20, 2018 5:37 am

Végre! :D

A "klip" leglább olyan jó lett mint a Botond maga, nagy gratula! :jo
Mind a zene, mind a képek, mind a személyes szál a történetben nagyon odatesz! :smoke

A nap tippje: a JóTyúkon a videó leírásába esetleg betehetnéd az építés fórum linkjét..
Így legalább aki kíváncsi végigolvashatná mennyi meló egy ilyen ékszer összehozása.. :csod

:bravo
Üdv,
Volltreffer88
~~~¸___==_˛
..._:[|*˛(o)¸¨|]:_..˛
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Taigen Tiger I / PzKpfw. VI Ausf.E
HL Bergepanther (by Berge)
Torro KV-2 "Kursk" #615 (by DénesAti)
Taigen T-34/76 "Mikiegér" (by Ákos)
Tamiya JS-2 (WiP)
Avatar
Volltreffer88
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 179
Csatlakozott: hétf. jún. 01, 2015 1:08 pm
Tartózkodási hely: valahol Izraelben..

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: TANK-R » pén. júl. 20, 2018 10:32 am

Szia Mester! Ma volt időm megnézni a klippet....brutál a zene választás telitalálat :jo :jo :jo méltó a műalkotáshoz és tisztelgés az Ősök emléke előtt :bravo
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke (a következő projekt? :D )
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 934
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: yazoo » szomb. júl. 21, 2018 4:35 pm

Köszönöm Mesterek a hozzászólásokat! :)
A következő projekt még messze van (mindenkinek ez az első kérdése :) )
Egyenlőre a nyaralások időszaka következik, azután még szeretném tényleg befejezni a Botondot. Ennél érdekes módon érzem a "vége" pontot, amit a harckocsiknál még sosem sikerült. :D
Az eddig tankjaimnál is tervezek néhány kisebb módosítást, Szolnokon páran látták a KV1 FPV verziójának 1.0 változatát, ilyesmik járnak az eszemben. Egy megkezdett, de abbahagyott építésem ugyan vár, ami a Botond miatt állt meg alapjaiban. De nem akarom elkötelezni magam még semmi mellett.
És ha már irkálok, egy kisebb próbálkozást mutatnék, ami a Botondon megvalósult.
Az ajtókon egy-egy címer volt, ahogyan a magyar páncélosokon, teherautókon akkoriban. Kezdetben ez egy préselt fém tábla volt, később ez redukálódott egy matricaszerű, esetleg festett? képre.

Kép

Kicsit utánanéztem a matricakészítésnek, szerettem volna magam megoldani a kérdést. Létezik pár mód, de én egy másfajta lehetőséget próbáltam ki.
Végtelenül egyszerű a dolog. Fotópapírra kinyomtattam tintasugaras nyomtatóval a lehető legjobb minőségben a címer kicsinyített képét.

Kép

Fültisztító és víz segítségével a fotópapír hátsó oldaláról elkezdtem végtelenül óvatosan ledörzsölni a víztől felpuhuló papírréteget.

Kép Kép Kép Kép

Gyakorlatilag csak az átlátszó hordozóréteg maradt meg. Száradás után szikével körbevágtam, majd lakkal felragasztottam.

Kép Kép Kép

Tudom ajánlani a módszert, ha valaki egyedi matricát szeretne készíteni. (És saját maga, nekem ez volt a fő szempont! :D )
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 784
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: Lipi » vas. júl. 22, 2018 12:29 pm

Remek módszer mester, gratulálok! :)
Általában nekem is fő szempont, hogy magam dolgozzak ki amit csak tudok, (mint már mondtam szeretek hátradőlve gyönyörködni, hogy olyan amilyen, nem profi esetleg de ez az én művem, a két kezem munkája) de ha esetleg valakinek szüksége van rá, van egy hivatkozásom egy makettezős szakihoz. Aki megtervez egyedi matricákat és rendes makettes matrica lapon tudja kinyomtatni. Vele csináltattam meg az 1:144-es AN 24 esemre az egyedi matricákat a Vitéz Háry László vegyes repülőosztály által üzemeltetett kivitelben. Ugyanis azt a gépet akartam megépíteni amihez szintén kedves katona emlékeim fűződnek. :D
"Az én osztagomnál a veszteség mindig nagyon magas......A győzelmet olcsón nem adják!" (A halál 50 órája)

HL Pzkpfw VI Tiger
HL KV 1 (Kliment Vorosilov)
HL-Torro T 34/85
WPL Gaz 66 1:16
Avatar
Lipi
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 160
Csatlakozott: vas. okt. 09, 2016 12:28 am
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: Veterán » csüt. aug. 02, 2018 9:02 pm

Ez a masina egy csoda, a története nemkülönben! :bravo Látom, van elképzelés a kiállítására (forgó tükrös zsámoly), ami szerintem kiváló ötlet. Ha szabad egy javaslattal élnem: szerintem érdemes lenne a forgólapon egy fém rámpára, vagy egyéb műtárgyra állítani és apró LED világítással meglőni alulról. Különben nem nagyon lesznek láthatóak a részletek, amiért igazán kár lenne. A nemzetközi versennyel is csak egyetérteni lehet. Kimagasló teljesítmény ez bárhol a világon! :)
Az FPV 1.0-át volt szerencsém kipróbálni és nagyon érdekesnek találtam. Külön tetszett az a megoldás, ahogy a kamera elhelyezésre került: a vezető kitekintőjében. De ha már ilyen pici ez a modul, én ideiglenesen biztos bepróbálnám a Botond alá, hogy lehessen látni ahogy az erőátvitel, a felfüggesztés és a kormány dolgozik. Jó, tudom... meleg van, ilyenkor támadnak fura gondolatai az embernek. :-D Viszont ahogy korábban beszéltük, hozzunk össze egy jobb videót ('operatőri' szinten értem). Készülök az eseményre..
Üdv.
V
Veterán
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 105
Csatlakozott: kedd júl. 26, 2016 8:46 pm
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: yazoo » vas. aug. 05, 2018 12:31 pm

Köszönöm az ötleteket! Valamilyen megoldást fogok találni, hogy akit érdekel, alaposan meg tudja nézegetni a jármű rejtett részleteit is (akár HiTech eszközöket is bevetve! :D ) Hiszen, ahogy Csabi szokta mondani: az ördög a részletekben rejlik. :) A 100%-os befejezettség után a fotózást-videózást én is szeretném megejteni.
Amire az egész építésben igazán büszke vagyok, az szerintem a makett és az RC modell építés határainak megtalálása volt. Persze ehhez kellett Mamut inspirálása, hogy a motort a makettmotorba próbáljam beépíteni, és érjem be egy kisebb méretű és teljesítményű változattal. A menettulajdonságai ennek ellenére úgy érzem, nem hoztak szégyenbe, de még a motorháztető felnyitása sem. :smile:
Ezzel összefüggésben még egy gondolat. A Botond felépítménye ponyvával volt letakarva, aminek tartóit, és a tartók helyeit is elkészítettem. Pár kép ha már itt tartok. Hegesztőpálcából készültek a vasak, a végeiket leesztergáltam a tartóhüvelyeknek megfelelően, majd méretre alakítottam őket egy rögtönzött hajlítókészülékkel. Persze elsőként egy tesztdarabot készítettem, majd hajlítás után átszámoltam az eltérést, és a végső négy darab ennek megfelelően készült. A kémfotón látható amint a vasak a helyükön vannak. :-o)

Kép Kép Kép

A modellt mégis a vasak és ponyva nélküli állapotban hagyom, az előző gondolathoz visszatérve éppen azért, mert nem volt szükség ott egyetlen RC egység elrejtésére sem, a platót nem kellett tárolóhelyként - akár álcázott módon - használnom.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 784
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: Volltreffer88 » hétf. aug. 06, 2018 6:03 am

yazoo írta:Köszönöm az ötleteket! Valamilyen megoldást fogok találni, hogy akit érdekel, alaposan meg tudja nézegetni a jármű rejtett részleteit is (akár HiTech eszközöket is bevetve! :D ) Hiszen, ahogy Csabi szokta mondani: az ördög a részletekben rejlik. :) A 100%-os befejezettség után a fotózást-videózást én is szeretném megejteni.
Amire az egész építésben igazán büszke vagyok, az szerintem a makett és az RC modell építés határainak megtalálása volt.

Javaslom a műszaki mini motorvizsgáló endoszkópot vagy egy mini fpv kamerát.. :)
A makett vs RC modell egymással ellentétes követleményei közt nem egyszerű dönteni, mindig lesz kompomisszum, de azt hiszem Te itt valóban súroltad a lehetetlen határait.. :csod :jo
Üdv,
Volltreffer88
~~~¸___==_˛
..._:[|*˛(o)¸¨|]:_..˛
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Taigen Tiger I / PzKpfw. VI Ausf.E
HL Bergepanther (by Berge)
Torro KV-2 "Kursk" #615 (by DénesAti)
Taigen T-34/76 "Mikiegér" (by Ákos)
Tamiya JS-2 (WiP)
Avatar
Volltreffer88
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 179
Csatlakozott: hétf. jún. 01, 2015 1:08 pm
Tartózkodási hely: valahol Izraelben..

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: yazoo » hétf. okt. 01, 2018 4:16 pm

Próbálok visszatalálni a nyári programok és az egyéb összeszaladt dolgok után. Egyenlőre az elmaradt részekről néhány kép és néhány gondolat, ha még nem unjátok. :oops: :)
Az első ablakkeretről még nem esett szó. Ez azon részek közé tartozott, amihez nem nagyon akaródzott hozzáfognom. Sok képnézegetés és rajzolgatás előzte meg, mert nem volt egyértelmű a keret pontos kialakítása, és az vezető oldali ablak osztását is sokáig nem tudtam mire vélni. Aztán ráakadtam a megfelelő fotóra :) , amiből kiderül, a felső ablakszem előre kihajtható.

Kép

Amit még érdemes megemlíteni, az egész keretet a fülke oldalára szerelt rögzítők tartják, a két pálca, ami ebbe illeszkedik, a keret alsó merevítőjének végére csavarozva van. Ezek segítségével a keret kiemelhető akár, de tetszőleges szögben buktatható is, egészen a motorháztetőre fektethető. Fent középen egy előreálló gumis ütköző éppen ezt segíti. Ugyancsak fent a két szélen egy-egy tüske a fülkeponyva beakasztását szolgálja.
A keret két szélén kívülről egy-egy reflektortartó található, amibe a keresőlámpát tetszőleges helyzetben rögzíteni lehetett.
Mikor összeállt a kép nekifogtam a kivitelezésnek. A keret maga rézlemezből hajlított profilokból, forrasztással állt össze. Az alsó fő merevítő csőből készült, aminek végeibe menetet fúrtam. A rögzítőcsavarokra karokat forrasztottam, így a tetszőleges rögzítés az eredetinek megfelelően megvalósult. Szerencsére :jo korábban jó munkát végeztem, és a fülkén már fent levő tartók helye és mérete is el lett találva.

Kép KépKép

Kép Kép Kép

A jobb - vezetőoldalon - motoros ablaktörlő volt felszerelve, mégpedig úgy, hogy a kihajtható ablakkal együtt mozgott. A bal oldalon ülőnek is volt ablaktörlője, de itt csak egy kézzel mozgatható lapát volt.

Kép Kép

Az üvegeket vékony műanyaglemezből vágtam ki, a beépítéshez és a kép teljessé tételéhez nyomtatott kereteket készítettem.

Kép Kép

A buktatható ablak zsanérozását ragasztószalag segítségével sikerült megoldanom.

Kép Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 784
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: Veterán » szer. okt. 10, 2018 9:31 pm

Yazoo,
Bár már többször is volt alkalmam megcsodálni a Botondot, de még mindig elképeszt ez a részletgazdagság és precizitás. :-o) Azt hiszem sosem fogok betelni a mesterművel. Fantasztikus!
Üdv,
V
Veterán
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 105
Csatlakozott: kedd júl. 26, 2016 8:46 pm
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: TANK-R » csüt. okt. 11, 2018 4:54 pm

Szia Kolléga! Ezek azok az apró finomságok amiért valóban kár lefesteni :o :D
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 934
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: yazoo » csüt. nov. 08, 2018 4:48 pm

A modell elektronikai rendszeréről még nem ejtettem szót. Ha unjátok is, de itt az ideje! 8-)

A hajtómotor egy kicsi (12 mm átmérőjű, 30,5 mm hosszúságú) Graupner brushless motor. A szabályzó egy 25 Amperes, saját programozójával módosítható Robbe. Távirányítónak egy négy csatornás, 2,4 GHz-es Carson pisztolytávot választottam. Ez egy elég jó szerkezet, alapból akkuval szállított, könnyű, kényelmes, érintőképernyős, egy kicsit túl is lőttem vele a célon, de úgy gondoltam, ez a modell érdemel ennyit. A vevőjéhez három külső szenzor is tartozik, egy hőmérséklet érzékelő, egy fordulatszámmérő és egy feszültségmérő modul.
Ezeket be is építettem. A hőmérséklet szenzort utólag a motor hűtőbordájába applikáltam, a fordulatszámmérőnél már erre nem volt esélyem, így a fülkéből egy nyíláson keresztül a kardántengely fordulatszámát figyeli, a feszmérő pedig a teljes akkufeszültséget ellenőrzi, így a Lipo akku nem marad őrizetlen.
A távirányító harmadik csatornája működteti a világításokat, egy négy áramkör kapcsolására alkalmas elektronikán keresztül. Mivel csak impulzust ad, egy relés egységgel kibővítettem (ez most megint amolyan vasas megoldás, de ez van 8-) )

Kép

Első kattintásra: helyzetjelző - hátsó világítás, másodikra: normál világítás, harmadikra a keresőlámpa gyullad ki, a negyedik pedig mindent kikapcsol.
A negyedik csatornára utolsóként a csörlőt működtető robotszervó van kötve.

A hangmodulra sok keresgélés után akadtam, ez az a bizonyos TBS koppintású mikro méretű egység, amit itt a fórumon Rongyosgárda ragyogóan bemutatott :jo : viewtopic.php?f=183&t=3429
Valamivel később szereztem be, mint kiderült, más utakon, de hasonló eredményre jutottunk. Egy sok mindenre alkalmas, kis helyigényű, de nagy tudású elektronika, korlátaival együtt nagy fantázia van benne. Igazán még mostanában kezdem igazán kiismerni. Mivel az eredeti Botond hang igen ritka 8-) , jelenleg a Kübelwagen hangja van feltöltve, azt hiszem, illik is hozzá. Autostart beállításban a gáz megmozdításakor indul a motorhang, és inaktivitás esetén 20 másodpercig ketyeg, majd leáll. A modul egyik kimenetére a féklámpát programoztam, így a világítás köre teljes lett. Amire külön fel is hívják a figyelmet az a max. 5v tápfeszültség. Sajnálatos módon a motorvezérlő BEC-je nekem 5,5v-os, így kénytelen voltam hozzá egy 5v-os UBEC-et külön beépíteni.
A hangmodul eredeti apró 8 ohm impedanciájú hangszóróját kicseréltem két, sorba kötött 4 ohmosra. A hang így kellemesen megváltozott. Ebben annak is része lehet, hogy két különböző hangszórót választottam.

Kép Kép

A képen a második egy ún. szomatoszenzoros hangszóró, ennek a lényege, hogy a lengőtekercsre itt nincs hangszórómembrán szerelve, sőt membrán nincs is, hanem a lengőtekercset egy felületre rögzítve maga a felület lesz a membrán. Esetemben a fülke-motortér elválasztó falára ragasztottam, így maga a fülke is ad hangot. A másik hangszóró egy hagyományos kivitelű. Ha járó motorhangnál rátesszük a kezünket a motorházra, egy kis duruzsolást sugall az egész összeállítás.

A vezérlés összeállítása után a legnehezebb rész mindezeknek az elhelyezése volt a fülkében :? , lehetőleg minél kisebb helyre beszűkítve. Tehát itt a fülkében kap helyet (újra felsorolom, hogy plasztikusabb legyen :-? )
- A kormánymű hajtóműve, a szervóvezérlő áramkörrel
- A csörlőműködtető robotszervó
- A négycsatornás vevő
- három darab szenzormodul
- A motorvezérlő (a tápvezetékén egy elosztószerűséggel kiegészítve)
- A hangmodul
- a hangmodul UBEC-je
- a világítást működtető áramkör a relékkel kiegészítve
- 2db hangszóró
- plusz mindezeknek a vezetékei, csatlakozói.

Kép Ezt így > Kép :D

Azt hiszem, egy napomat a különböző sorrendben, majd módokon való ki és berakással töltöttem el. :csod Az erőltetésnél pedig mindig szem előtt tartva, hogy például az első világítás hajszálvékony litze-huzaljai is ott vannak egy csatlakozón :E , vagy a kormánymű szervó potméterének vezetékei. Sokadik menet után a már eleve megrövidített vezetékek hosszának optimalizálása következett. :mosoly Egyszer a felesleges hosszúság bosszantó, máskor pedig ha egy modul épp beférne valahova, csak egy centivel is, de rövidebb a vezetéke. Mindeközben sokszor pókhálószerűen, több helyre is csatlakoztatni kell valamit.
Akárhogyan is, de végül megoldódott a dolog. 8-) 8-)

A felépítmény ülésdeszkái alatti négy formátlan tér volt a maradék kihasználatlan hely, a jobb hátsót ebből már elfoglalta a főkapcsoló, így az akkumulátorok kiválasztását ennek jegyében kellett megoldani.

Kép Kép Kép

Balszerencsémre az üreg pont kicsivel volt rövidebb az átlag méretűeknél, le is írták, hogy a tűrés a névlegestől akár 3 mm-el is lehet több. :? A kiválasztott Lipo akkuk 750 mAh kapacitásúak, ezekből készítettem két 7,4 v-os pakkot (balanszer kivezetéssel is ellátva), egy-egy csomag került a jobb és a bal ülés alá, ahol párhuzamosan kötve 1500 mAh-s össz kapacitással rendelkeznek. A mágnessel rögzített ülésdeszkák elhúzása után kivehetőek a töltés idejére (kivétel után persze külön-külön kell tölteni a két pakkot). A cellák védőáramkörökkel is külön-külön el vannak látva.

Kép Kép Kép

A negyedik hátulsó helyre eredetileg egy Lipo-őrt gondoltam, de a feszültségfigyelő áramkör ezt szerencsésen helyettesíteni tudta. :)
A jobb és bal oldali ülések alatti üregek összekábelezése gondot okozott, mert semmiképpen sem akartam látható helyen vinni vezetéket. A megoldás két alul kivágott nyílás lett, ahol átvittem a vezetékeket, majd egy lemezből hajlított, kis fülekkel rögzített csatornát pattintottam rá, így egy merevítőbordának látszik az egész.

Kép Kép Kép

A Botond eredeti akkumulátora a bal oldali pótkerék mögött elhelyezett lenyitható elejű ládában volt elhelyezve. A hozzáféréshez a kereket is le kellett szerelni, így mondhatni biztonságos, védett helye volt. A ládácskát elkészítettem még a felépítménnyel együtt, és ezúttal új szerepet kapott. Mivel az akkuk, a főkapcsoló és a hátsó világítás a felépítményben kapott helyet, a rejtett, de bontható csatlakoztatás megvalósítása fontos volt.

Kép Kép Kép

A fülke hátsó falán a vezetékeket kivezettem, egyenesen a ládikóba.

Kép Kép Kép Kép

Egy műanyagcsőből ollóval spirált vágtam, így egy utólag is felhelyezhető szigetelést kaptam. A felépítmény összes vezetékét a ládával összeilleszkedő nyíláson keresztül levezettem, majd a felépítmény rögzítése után mindössze a két kábelköteget kell csatlakoztatni egymáshoz, és bezárni a láda fedelét. Így biztonságosan, rejtetten, de oldható módon sikerült a vezetékvégek sorsát megoldanom. :-o)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 784
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Rába Botond terepjáró rajgépkocsi

HozzászólásSzerző: mamut » pén. nov. 09, 2018 11:08 am

Ez is pazar! (Az ollóval vágott spirált nem hittem volna el, ha nem olvastam volna korábbi építéseket.)

Ami még eszembe jutott:
5.5V nem valószínű, hogy bántott volna bármit is. De ha mégis, akkor a másik UBEC helyett egyszerűen egy diódával is tudtál volna ejteni 0.5V-ot.

Többször használtam már párhuzamosan forrasztott és ezért együtt töltött Lipo Cellákat, nem volt baj velük.

Lehet készen kapni autómodellekhez világításkapcsoló áramköröket, amelyek a gáz és kormány szervó jeléből kapcsolják a féklámpát, indexet stb. (ilyent még nem próbáltam)
mamut
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 280
Csatlakozott: kedd szept. 28, 2010 2:32 pm

Előző

Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég