Ford GPA

Külső és belső átalakítások

Moderátor: navycolt

Ford GPA

HozzászólásSzerző: Leo742 » pén. okt. 05, 2018 7:40 am

sziasztok.

Mint ahogy a címben is olvasható, fejemet adtam egy ford gpa építésére.

Kép

Előtörténetnek annyit hogy, régóta bökte a csőröm a kétéltű téma, ugyan is nem egyszerű megoldani hogy, ne menjen be a víz a hajótestbe úgy hogy ,közben a hajótesten kívül mozgó elemek legyenek.
Először, egy landwasserslepperen agyaltam , de a panzer 4 alvázak másra mentek el, aztán kattogtam a schwimmwagen-en , ahogyan már gondolom sokan mások is . Enne a nehézsége (többek közt ) a vízben mozgatás a hajócsavar miatt .
Viszont sok év után egy makett oldalon megláttam a ford GPA -t. ÉS a technológiákat végiggondolva elhatároztam hogy, megépítem .
Most már hogy, van elég tapasztalat a kerekes harcjárművekben , és a nyomtatót kellőképpen bejárattam , gyakorlatilag kézenfekvő projekt lett.
Előre leszegezem hogy, itt is sok mindent nyomtatok (mert miért ne , illetve a formák miatt), viszont így is akadnak buktatók bőven . plusz meg kell rajzolni :)

Tippelni lehet eőre hogy , működni fog-e végül vagy sem .

Szóval a gép.
Amit sikerült kideríteni, hogy a Willies ( my :D ) jeep alvázára építették a konstrukciót, a partraszállás kapcsán , és természetesen az oroszok is kapak belőle jócskán .
Azt még nem döntöttem el hogy amcsi vagy orosz lesz .
És némi technikai háttér(nem fogom bemásolni az egészet ):

https://www.masodikvh.hu/haditechnika/e ... -terepjaro


A testet X programban lemodelleztem méretarányosan (sajna van ami lemaradt :'( )
Viszont a nyomtatóm asztalának hossza nem volt elég az egyben nyomtatásra , így 3 részre bontottam ,
Ez egyébként még jól is jön hosszútávon, mert ha esetleg valami "elromlik" , esetleg beázik, a 3 így kialakított kamra egyszerre úgysem fog, tehát némi biztonságérzetet is nyújt a dolog .
Ettől függetlenül így is nehéz volt a nyomtatás mert az asztalra a középső rész így sem fért fel, kénytelen voltam egy üveglappal meghosszabbítani 1-1cm el a nyomtatóasztalt .

Kép

Miután kinyomtattam összeragasztottam .

Kép

A második gond az a beázás volt. A 3d nyomtatott alkatrészek lehetséges hogy, szépen uszikáznak , egy darabig. Viszont ha kicsit jobban belenyomtam a vízbe akkor idővel kis vízgyöngyök jelentek meg a belső felületen. Magyarul beázik a rétegelt kialakítás miatt .
Megoldás?! Tömítés.
Remek kis szert használtam hozzá. A revell putto nevezetű acetonos tömítőjét. Ezt a csap alatt is nehezen lehet csak lemosni a kézről, gondoltam jót tesz majd a felületnek .

Kép

Ez után remekül csiszolható is a felület , illetve vízállóvá tette kellőképpen . Bár 2 tubus ráment :D

.
Persze az esztergálás nem maradhatott el, a tengelyeket esztergán gyártottam.
A kihajtás elég sok gonddal járt, sokat törpöltem rajta , mint említettem a mozgó alkatrészek vízhatlansága miatt , illetve a szűk hely sem segített sokat .
Amit még ,meg kellett oldani hogy ,a kerék tengely felett egy hajócsavar tengelye és hajtása is elférjen .
A leg ideálisabb megoldás így az volt hogy 45 fokban döntve szereltem be a motort , így mögötte felszabadult annyi tér hogy, tudjak valamit a hajócsavarral is kezdeni.

Kép

Első sorban kis szervomotorral gondoltam meghajtani, de végül az sem fért el a motor mellett, de volt ötlet drón motorra is, ami szintén nagynak bizonyult, így kénytelen voltam fogaskerekezni . Ami végül jó megoldásnak tűnt.

Kép

A vízállóságról annyit hogy, minden tengely a lehető leg passzosabban van a helyén , illetve minden tengelyrész kapott ZSÍRT , sok sok zsírt.

Az első kormányzás sem volt sokkal egyszerűbb, mivel a kormányzó rúd, ami keresztbe megy , csak jobbra balra képes mozogni, így a kerékagy által leírt ív kitérését máshogy kellett kompenzálnom . Kellett egy plusz rudacska mint a szervónál is , ami ezt az íves kitérést le tudja követni, de képes a szervó nyomatékát átadni . Másik gond mivel csak egy kis 2.5mm es rúd megy be a testbe , így mind a szervó, mint a kerék rögzítés macerás lett, annak ellenére hogy, réz és forrasztható. Ha a tedten kívül forrasztok rá valamit , akkor nem tudom betolni a testbe , ha a testen belül forrasztom akkor a mellett hogy szerelhetetlenné válik, valószínüleg felhevül annyira a kormányrúd hogy, megolvassza a műanyagot. Ezt 3 pici rézkockával hidaltam át , amit hosszában kifúrtam 2.5 mm el keredztbe pedig kaptak egy m2 menetet ,rögzítés gyanánt . így a kerék mögötti kockákra már forraszthattam , egyéb károkozás bélkül , a benti szervóhoz tartozó kockából pedig ha akarom kitudom a kormágyrudat húzni.

Kép

Miután stabilan működött mechanikailag, mind a vizen , mind a földön (levegőben nem ), elkezdtem az elektronikát eligazítani. Rettenetesen néz ki amikor az aksi miatt féloldalasan úszik. Elöl kapott helyet a vevő, középen az aksi , és a szabályzók , a kábeleket pedig igyekeztem fal mellett elvinni.
Ekkora már elég uncsi lett a folytonos aksi széthúzás, így csináltam rá egy "rejtett " kapcsolót is.

Kép

Berendezés után , elkezdtem a felső rész kialakítását , és a részleteket . Felülre egy sztirolt kapott, úgy döntöttem hogy, szerelhetőségnek megteszi ha csak az egyébként is nyitható üreges részeket vágom ki, így a sztirolt fel is ragasztottam , és tömítettem , ugye itt is vízállónak szerettem volna. A képen látható részeket vágtam ki .
TErveim szerint a fülke kiemelésével lesz majd tölthető , illetve a első részeken az egyébként is ott lévő szerelőnyílásokat vágtam ki, hogy hozzáférjek a vevőhöz, a szervóhoz , és a kapcsolóhoz.
Hozzátenném hogy, minden igyekezet ellenére lesznek eltérések , főleg a fülkén belül, ezt az áldozatot sajna meg kell hoznom hogy, elférjenek a holmik , és takarva+védve is legyenek .

Kép

A körben látható hullámtörő perem ismét megmozgatta az agytekervényeimet. Elsőnek kábelt vágtam hosszan végig, és a szigetelést ragasztottam fel, de ez túl egyenetlennek bizonyult. A képet nézegetve ismét a nyomtatót vettem elő, és miután megrajzoltam a testhez képest a peremet, ezt is kinyomtattam. Ez már sokkal csinibb, egyenletesebb formát adott.

Kép még nem készült róla, valószínűleg jelenlegi állapotában készítek pár nappali kinti fotót a részletekről, a hétvége folyamán, és azok is felkerülnek ez alá a poszt alá pluszban . Sajna folyamatosan elfelejtek fotózni, a szerelés hevében nem azzal foglalkozok .

Következő lépésnek a lemezbe beütött csíkokat, készítem el .
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 601
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Ford GPA

HozzászólásSzerző: TANK-R » pén. okt. 05, 2018 3:30 pm

Hello Leó! :D Nagyon komoly projektbe vágtál bele és igen előrehaladott állapotban is van :jo Sok sikert hozzá és az úszóképességhez is!
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 924
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Ford GPA

HozzászólásSzerző: Leo742 » szomb. okt. 06, 2018 7:48 pm

Köszi Csaba .
Izgalmas projektez ez , nekem legalábbis :)

Hiánypótlásnak ma csináltam pár fotót.
felkerült körben a hullámtörő, plusz a fülke részt raktam be a helyére.

Kép

Kép

Itt jobban látszik hogy a motor mellet megy el a hajócsavar tengely, és végül a motor mögé került be a fogaskerék

Kép

Kép

Kép

A kormányzás és a kihajtás . Bár most hogy, megfordítottam, eszembe jutott pár dolog amit kihagytam :P

Kép

Előre került a vevő, mögötte a szervó, középen meg a kivehető fülke.

Kép
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 601
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Ford GPA

HozzászólásSzerző: Leo742 » hétf. okt. 08, 2018 8:40 pm

Szép estét.
MA és tegnap sokat sokat sikerült haladni, és ezek mostmár látványosabb dolgok , mint a kísérletezgetés az elején.

Egy még az elején említett hiányosságot pótoltam . Az oldalán lévő fellépő mélyedését . Ezt egyértelműen úgy sikerült hogy kifúrtam egy megfelelő méretű furatot, és nyomtattam egy hasonló profilt mint amit nem szerkesztettem rá, persze belül hagytam egy kis peremet, így tömít is. beragasztottam , kitömítettem . PIPA!

Kép

Egy látványos elemet szintén megrajzoltam , a fülke előtti részt . ki is tömítettem és fel is ragasztottam.

Kép

Kép

MAjd most későre jutottaka csíkok, amiket szépen kimértem hogy, oda kerüljenek ahova kell . Ezt a kűbelnél nem tudtam megoldani, itt végre sikerült :) Felkerült az orrára a (nem tudom mi a hivatalos neve) hajókötél tartó , gomba .

Kép

Mivel túlzottan elálltak csíkok, így ismételten végigtömítettem. Ez viszont csak egy odlal , a másik oldalát majd legközelebb . Majd egyben újra végigcsiszolom .

Kép

Kép

Ez már kezd hasonlítani :)
-Panzer IV f2 magyar - Panzer IV G - sherman Firefly - M3 lee (készülőben) - t34/85 - Trumpeter-
panzer IV H (készülőben) - Zis 5 V teherautó - S16 tiger 1 kurszk (Kovbarny) - Panzer III Kurszk (Kovbarny) - Pak 40
Avatar
Leo742
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 601
Csatlakozott: szer. júl. 30, 2014 7:32 am

Re: Ford GPA

HozzászólásSzerző: Veterán » kedd okt. 09, 2018 6:15 pm

Sziasztok,
A múltkor volt lehetőségem élőben megnézni a szerkezetet. Szerintem nagyon ütős kis cucc lesz, nem láttam még korábban hogy valaki ilyet épített volna. :) Megdöbbenéssel figyeltem ahogy ez az alacsony hasmagasságú, vékony abroncsú, hátsókerék hajtású kis jószág gyakorlatilag gond nélkül körözött a kertben. 8)
Várom a befejezését és fényképeken kívül érdemes lenne majd videót is készíteni róla, főleg ha lezajlottak az úszó leckék. :D
Üdv,
V
Veterán
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 104
Csatlakozott: kedd júl. 26, 2016 8:46 pm
Tartózkodási hely: Kistarcsa


Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron