Joszif-3 by TANK-R

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Válasz küldése
TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1009
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Joszif-3 by TANK-R

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

Üdv az Uraknak! A sztirolos "modellezés" után nekifogtam az "igazinak" :) Átrajzoltam a méreteket és indulhat "cnc" :D :
Kép Kép Kép
Ennyit tudtam egy befogással, ez a hátsó fertály amiből szintén több "ablakot" kell kivágni a rácsozat miatt a hűtés érdekében.
A következő befogás az előrébb lévő hűtőrácsok alatti "ablak" majd újabb fogásvétel az "oldalzsebek" nyílásai, ebből már sejthető, hogy későbbi változat lesz :)
Kép Kép Kép
A végeredmény már a mai napi:
Kép Kép
Hátravan az első rész kivágása, a vezető kibúvója és a torony 120mm-es csapágyfészkének a kivágása :smile: Ezt egy átalakított állítható csempevágóval tervezem természetesen a marógéppel, remélem nem teszem tönkre az eddigi munkát :o
Ennyi fért a mai napba...de folyt. köv :D
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)

TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1009
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Joszif-3 by TANK-R

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

Üdv az Uraknak! A nagy ünnepi semmittevés közben a cseljabinszki traktorgyár folyamatosan üzemel :D A fölső rész kezdi elnyerni formáját.
Kép
A korábban említett átalakított csempevágó remekül helytállt a toronykoszorú méretes (123.5mm) kör kivágásában:
Kép Kép
Ezzel az összes kivágandó nyílás elkészült, lehet "hajtogatni" :) Mivel a hajlítón nincs szögbeosztás ezért előre lehajtottam egy "sablont" és melléfogva a darabot így biztosítottam, hogy egyforma legyen a két oldal és a szög is pontos legyen...az eredmény:
Kép Kép
Ezután újra a marógépé a főszerep :) az orrész kialakítása megkívánt egy lépcsős betét darabot amire a fölső rész támaszkodik és megadja a jellegzetes IS3-as vastag haspáncél látványát. Itt új technológiát is bevetettem(legalább is nekem új :D )az alumínium forrasztást. A helyben rögzítést két 2.5mm-es csavarral oldottam meg így nyugodtan melegíthettem nem mozdult el és a hőt sem vitte el semmi. Ahoz képest, hogy első próbálkozás volt egészen jól sikerült:
Kép
Kép Kép
Kép Kép Kép Kép
Így mostmár a fölső test rögzítése után pontosan kiszabható a fölső orrpáncél és a csatlakozó kis háromszög lemez az első sárvédő fölé. Ez lesz a következő lépés :)
Kép
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Joszif-3 by TANK-R

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Ez igazán komoly haladás Kolléga! Egy nagy lépés.
Minden technika be van vetve az ügy érdekében. Szeretem nézni a képeidet.
A körkivágó nagyon hasznos, ha a darab engedi a használatát, rengeteg időt meg lehet vele spórolni. Én már csak tudom! :D :D
Az aluforrasztás is praktikus, ha megfelelő helyen alkalmazzuk. Ez most tökéletes példája volt.
Várom a folytatást!
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

TANK-R
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 1009
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Joszif-3 by TANK-R

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

Üdv az Uraknak! Most csak egy kis szösszenetre volt idő :-) Az eredeti láncfeszesség állítása nem tetszett így az "igazi" megoldását használom (így nem kell gondolkozni, csak csinálni :D :D :D ) Egy kis fúrás, marás esztergálás és már is "fogyaszthatóbb" a megoldás. A két állítókar egy 4mm-es rozsdamentes tengelyen egymástól függetlenül állíható...a menetes állítórész később...oldalhelyzetben 2.5mm-es csavarok tartják. Az eredeti sokszögű furatot egy 6mm-es maróval "kikerekítettem" az állítókarról pedig leesztergáltam a sokszöget így támaszkodni tud az eredeti helyén viszont szépen el tud fordulni...és akkor képekben:
Kép Kép Kép Kép Kép Kép
A következő két kép az egymástól független állíthatóságot mutatja:
Kép Kép
Az állító szerkezethez a két első görgő tengelyét hosszabbra kell csinálni, mert azt feszíti a menetes támasztó szerkezet, ez újabb esztergálási feladat a feszítővel együtt...ezt legközelebb :)
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)

Válasz küldése

Vissza: “Átalakítások”