Ábris harckocsija

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Sherman » kedd jan. 02, 2018 2:21 pm

Mi lenne ha azt a kart amelyik az erősebb lánctalpat vezérli kevésbé tolnád fel, míg a gyengébb lánctalp vezérlőjét jobban?

Én az általad említett vezérlési módot egy 1/6-os tanknál alkalmaztam. de nekem nem egy elektronikát vezérelt, hanem két külön hajó vezérlő elektronikát. (Egyik lánctalp egyik vezérlő másik lánctalp másik vezérlő) Igaz én trimmeléssel is tudtam orvosolni az elhúzást.
Sherman
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 1729
Csatlakozott: csüt. márc. 19, 2009 7:31 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Petya Panther » kedd jan. 02, 2018 5:20 pm

Szia! Gondolom gyári 2:1 kihajtásról van szó, az hajlamos erre. Ki kéne próbálni másmilyennel is.
Bocs, most látom hogy 4:1es van, akkor probakepp vissza kene tenni a regit.
Petya Panther
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 866
Csatlakozott: pén. aug. 29, 2014 5:39 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: ogre11 » kedd jan. 02, 2018 9:43 pm

Hali!
Szerintem nem jó helyen keresed a hibát. Ha nem tapasztalsz mechanikai szorulást, tehát nincs különbség ha kézzel tekered akkor kizárásos alapon a motor a gond. Nem egyforma a két motor. Ez rendszeres hiba a Heng Long tankoknál. ezt egyszerűen ki tudod próbálni. Ez egyik ESC-re kösd rá párhuzamosan a két motort és próbáld meg lassan vezérelni. Az egyik motor érezhetően hamarabb elindul mint a másik. Ha ez tapasztalod akkor cseréld ki a motorokat valami minőségire. Nekem mindig ez okozta az elhúzást.
Üdv János
ogre11
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 595
Csatlakozott: szomb. okt. 10, 2009 7:52 pm
Tartózkodási hely: Kerepes

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Petya Panther » kedd jan. 02, 2018 9:57 pm

Csak az a furcsa, hogy amikor megcserélte a 2 motort, akkor nem fordult meg a félre húzás iránya, ami szerintem azt jelenti, hogy nem a motorokkal van a gond...
Petya Panther
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 866
Csatlakozott: pén. aug. 29, 2014 5:39 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » kedd jan. 02, 2018 10:39 pm

"Mi lenne ha azt a kart amelyik az erősebb lánctalpat vezérli kevésbé tolnád fel, míg a gyengébb lánctalp vezérlőjét jobban? " -Kedves Sherman, ez egy fájdalmasan durva kompromisszum lenne :D
Ugyanis nem a két motor végsebessége tér el, a jelenség olyan, mintha a bal oldal eleve meredekebb gázgörbével menne, elég zavaró. A Te 1:6 megoldásodban a két vezérlőt úgy kell érteni, hogy két külön vevő is volt?
Én a trimmeléssel nem lehetett megoldani-t arra értettem, hogy a hl 4.gen távjának a trimmere nem volt alkalmas erre.
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » kedd jan. 02, 2018 10:39 pm

Kedves Ogre11, amit írsz, az elvileg lehetne, bár a gyárinál elvileg egyel jobb, fekete házú, fekete műanyag pajzsos 390-es taigen motorokról van szó, persze gondolom ezeket sem válogatják párba :)
mivel a két motort is megcseréltem már, illetve igazából mindent megcseréltem és kipróbáltam az összes lehetséges kombinációt, arra gondoltam, hogy csak a mechanika lehet a ludas, mert az az egyetlen dolog, ami a helyén maradt.

Ettől függetlenül a tesztedet mindenképpen megcsinálom, mert kiváncsi vagyok, mekkora az eltérés a motorok között!
Ha már itt tartunk, ajánlanál nekem minőségi motort, amit érdemes berakni?
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » kedd jan. 02, 2018 10:40 pm

Kedves Petya Panther, én is erre gondoltam, a gyári kihajtás visszapakolására, amit meg is teszek amint lesz rá időm... és akkor referálok Nektek az eredményről :)
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Sherman » kedd jan. 02, 2018 10:54 pm

Ábris írta: A Te 1:6 megoldásodban a két vezérlőt úgy kell érteni, hogy két külön vevő is volt?

Nem, egy vevőre volt csatlakoztatva a két elektronika.
Sherman
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 1729
Csatlakozott: csüt. márc. 19, 2009 7:31 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » kedd jan. 02, 2018 11:43 pm

Sherman írta:
Ábris írta: A Te 1:6 megoldásodban a két vezérlőt úgy kell érteni, hogy két külön vevő is volt?

Nem, egy vevőre volt csatlakoztatva a két elektronika.

A hajó vezérlő elektronika mit csinál?

Az én esetemben a 6ch vevőre van rádugva 2db esc a 2 hajtó motornak, lesz rajta egy szervó a löveg emeléséhez, lesz egy kicsi esc a torony forgatásáshoz, ott marad a gyári toronyforgató motor a mechanikájával, és talán lesz még egy kicsi esc az airsoft elsütéséhez.
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Sherman » szer. jan. 03, 2018 12:22 am

Vezérelte a motorokat.
Miután 12.voltos aksiról üzemeltek a motorok (és még nem volt Ogre-féle elektronika ami már kezeli a 12.voltos cuccokat) kénytelen voltam úgy nevezet "hajó vezérlő" elektronikát beletenni. (abból is a bonyolultabbat ami hátramenetet is képes vezérelni.) :D

Na jó azt még tudni kell, hogy az én elektronikai ismereteim véget érnek a villámok tátott-szájú csodálatánál. :-D
Viszont az én tankjaim járműveim mindig működnek, (már amíg a vezetési stílusomnak köszönhetően be nem borulnak valami árokba, vagy lyukba, esetleg a sík terepen fordulnak a hátukra. 8-) 8-) 8-) 8-)
Sherman
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 1729
Csatlakozott: csüt. márc. 19, 2009 7:31 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » szer. jan. 03, 2018 3:48 pm

ogre11 írta:Hali!
Szerintem nem jó helyen keresed a hibát. Ha nem tapasztalsz mechanikai szorulást, tehát nincs különbség ha kézzel tekered akkor kizárásos alapon a motor a gond. Nem egyforma a két motor. Ez rendszeres hiba a Heng Long tankoknál. ezt egyszerűen ki tudod próbálni. Ez egyik ESC-re kösd rá párhuzamosan a két motort és próbáld meg lassan vezérelni. Az egyik motor érezhetően hamarabb elindul mint a másik. Ha ez tapasztalod akkor cseréld ki a motorokat valami minőségire. Nekem mindig ez okozta az elhúzást.


Kipróbáltam, amit fentebb leírtál, és valóban, az egyik motor kicsit hamarabb indul.
Csak éppen a másik, amelyik egyébként a lassabb oldalt hajtja.
Előre jobbra húz, hátra balra húz, így lassan meg lehet vele fordulni előre-hátra hajtással.
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » szer. jan. 03, 2018 8:25 pm

Megpróbáltam a távon korrigálni a hibát, valamennyire összejött, eléggé el kellett piszkálni a végállásokat:
Kép
Ezzel az állapottal majdnem egyenesen megy, de úgy látszik, a százas felbontás ahoz nem elég. Holnap tovább próbálgatom a subtrim meg a trim pöckölgetésével.
Az indítási sípolás eltűnt, haladás közben a tank kicsit "riszál" :)
Amúgy a vezethetősége rengeteget javult!

A harckocsi belseje előtte:
Kép
és utána:
Kép

Egyébként azért is gyanakszom mechanikus problámára, mert a jobb oldali kihajtásnak sokkal szarabb hangja van +o(
Viszonylag kevés padlón járatástól egészen felmelegedtek a motorok, lehet hogy a kihajtáshoz kapott "eltoló lemezt"
Kép
felhasználva a felső motort hátrébb rakom, hogy ne rontsák egymás hűtését. persze ha a tank belső engedi.
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: ogre11 » szer. jan. 03, 2018 10:17 pm

Srácok!
Csodák nincsenek még így karácsony környékén sem. Ha nem vettél észre mechanikai szorulást, akkor csak a motorok lehetnek. Ha nem a motorok akkor ezek szerint tévedtél a mechanikai szorulást tekintve. Nekem már többször segített, hogy meglazítottam a hajtást összefogó csavarokat, átmozgattam a fogaskerekeket kézzel és mikor nem éreztem különbséget a két oldal között akkor ismét meghúztam az összefogató csavarokat, és jó lett (nem húzott semerre).
De egy olyan szorulást ami ilyen elhúzást okoz szerintem kézzel észre lehet venni, ellenőrizd még egyszer.
Üdv János
ogre11
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 595
Csatlakozott: szomb. okt. 10, 2009 7:52 pm
Tartózkodási hely: Kerepes

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » szer. jan. 03, 2018 10:35 pm

ogre11 írta:Srácok!
Csodák nincsenek még így karácsony környékén sem. Ha nem vettél észre mechanikai szorulást, akkor csak a motorok lehetnek. Ha nem a motorok akkor ezek szerint tévedtél a mechanikai szorulást tekintve. Nekem már többször segített, hogy meglazítottam a hajtást összefogó csavarokat, átmozgattam a fogaskerekeket kézzel és mikor nem éreztem különbséget a két oldal között akkor ismét meghúztam az összefogató csavarokat, és jó lett (nem húzott semerre).
De egy olyan szorulást ami ilyen elhúzást okoz szerintem kézzel észre lehet venni, ellenőrizd még egyszer.

Rendben, holnap szétkapom és megpróbálom amit írsz.
Ha mégis motor, mondanál nekem olyat, amit érdemes belerakni?
Köszi :)
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Rongyosgárda » csüt. jan. 04, 2018 10:57 am

ogre11 írta:Ha nem vettél észre mechanikai szorulást, akkor csak a motorok lehetnek.


Illetve lehet, hogy az egyik ESC output feszültsége kisebb valami miatt, mint a másik (vagy a másiknak nagyobb, ahogy tetszik)?? Én rámérnék multival. (persze távon állítsd vissza a csatornák endpointját 100-100-ra és fullgáz mindkettőnek).
feefirstman [kukac] gmail [pont] com
Avatar
Rongyosgárda
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 407
Csatlakozott: csüt. máj. 07, 2015 8:03 pm
Tartózkodási hely: Budapest

ElőzőKövetkező

Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron