Ábris harckocsija

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » pén. okt. 27, 2017 8:54 pm

Üdv minden kedves Fórumozónak, új harckocsizó vagyok.
Gyerekkoromban megnéztem apámmal a Halál 50 óráját (meg azóta vagy 5x), azóta rajongok szinte mindennemű lánctalpas harcjárműért.
Másfél éve már nekem is van gyerekem, de az rc harckocsizás időszaka csak most köszöntött be :)

Szóval a próbaképp vett pár 1:24 játék rc tank (abrams, tigris) leharcolása után vettem egy 2,4GHz-es, hangos-füstös, spiáteres 2:1 kihajtású HL M41-et.
Komoly átalakításokat nem még eszközöltem rajta, csak néhány módosítást:
-beragasztottam a teknő alján a felesleges nyílásokat
-beragasztottam az orrába 26 deka ólmot, amit valószínűleg további 6-12 deka fog követni, akkor lesz nagyjából egyforma nehéz az orra és a fara. 26 dekával már ki tud mászni a gödörből (kicsit szétástam a kertet gyakorlópályának), ólom nélkül vagy hanyattesett, vagy csak nem tudott kimászni :?
-a toronyforgató fogaskoszorúra olfa-késsel kifaragtam a hiányzó fogakat, mert nagyon zavart, hogy nem tud körbeforogni a torony, és még a végálláskapcsolókat is kispórolták belőle
-hasonlóan kifaragtam a lövegcső-emelő mechanikából az akadályokat, idegesített a kattogás, és a löveget feltoló rugót is kigyengítettem, feleslegesen kemény volt, had fogyasszon kicsit kevesebbet az a motor :)
-kivettem belőle a recoil-kapcsolót, nem tetszett, hogy ennyire megrántja lövésnél a harckocsit
-kivettem a füstgépet, nem akarok füstölögni, civilben sem dohányzom :)
-rendbe tettem a gyárilag rosszul összerakott hangszórót, mert szeretem a tank hangját, de a pici hsz el volt csúszva a dobozban a helyéről, így akusztikai rövidzár jött létre, az a kevés mélyhang is eltűnt. amúgy majd átrakom hátra a motorhoz, zavar, hogy a vezető helyéről jön a motorhang. és megnézem, ki tudom-e hangolni egy b-r csővel...
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » pén. okt. 27, 2017 10:18 pm

Mielőtt regisztráltam a fórumra, szinte az összes (engem érdeklő:) témát kiolvastam, azt hiszem/remélem sokat okultam az írásaitokból, fejlesztéseitekből, az offline képzést ezúton is köszönöm :)

A következőket tervezem a közeljövőben megcsinálni, pár dologban segítséget is kérnék a rutinos harckocsizóktól:

-az airsoft tömítését cserélni fogom, gyárilag elég hitvány, a lövések vagy 5, vagy 15 méterre mennek..
azt hiszem mikrofonkábel köpenyből meg tudom csinálni a kisebbik gyűrűt, ott szökhet a lég
-a füstgép csatlakozójára ráakasztok egy ventillátort, amit az elektronikára biggyesztek, aminek a műanyag házát persze légáteresztővé teszem :) így a távról lesz kapcsolható a hűtés pl. egy nehezebb terepezés előtt
-kihajtást cserélek, még hezitálok 3 típus között. a gyártó szerint ezekkel nem lesz baja a gyári elektronikának. ha más meglátások, tapasztalatotok van, kérlek szóljatok! ezeket nézegetem:
https://www.rctank.de/TRACKS/WHEELS/GEARBOXES_21
esetleg ha valakinek van megunt, jó állapotú fémes 3:1 kihajtása bulldogba, szóljon :)
-kihajtáscsere után tervezem kívülről csapágyazni a tengelyt, pár századot le kell majd csiszolni hozzá a krómból, de sebaj.
-bár a hozzá adott 1,8Ah Li-ion aksi egész jónak tűnik, nézek bele valami nagyobbat, esetleg itt a fórumon vennék valakitől még egy ilyet, ha van feleslegetek :)
-az airsoft lövedék betöltésére szolgáló búvónyílást megcsinálnám mágneszárasra, hol lehet kapni nagyon kicsi neodímium mágnest?
-a lengőkarok lötyögése engem is eléggé zavar, ezt valószínűleg Tank-R módszerével próbálom orvosolni :)
-a futógörgők lötyögésének mértéke viszont konkrétan megrázott, a tengelyük csenevészsége nem különben.. a görgőket mindenképpen perselyezni akarom, de még fogalmam sincs, hogy mivel
-a rugózás piszok kemény, és nem is egyforma kemények a rugók, de rendszer nincs benne… egy kis bukkanón sem tud áthaladni billenés nélkül, ez azért gáz, én imádom nézni, ahogy a futómű leköveti a terepet :) a kapaszkodóképességről nem is beszélve. szóval rugószett csere is lesz.

A külcsín, meg ne kövezzetek, nekem nem központi fejlődési irány. (inkább a terepen mászás az, amiért nagyon odáig vagyok) Egyébként bazira bejön a gyári szín és felszerelés szett, ezért sem forszírozom az egyediséget. ráadásul a kicsi fiam miatt pár dolgot fel sem mertem felrakni, így a géppuskát sem, amiért eléggé fáj a szivem, de kb azonnal letörné :(

Amit még piszokul szeretnék, és fogalmam sincs, hogy hogyan lehet megoldani, az az irányítás fejlesztése.
pillanatnyilag ugye a jobb hüvelykujj irányítja a harckocsi mozgását, és az elektronika számolja ki a "botkormány" (mi a rendes szakneve a távon?) állásából, hogy melyik lánctalpra mennyi "gázt ad". mivel az elektronika csak vezérel, de nem szabályoz, hiszen nincs visszacsatolás, az irányítás nem valami finom. Ráadásul úgy veszem észre, néha téved is, az meg külön vicces. Én nagyon szeretném "igaziból vezetni" a tankomat, tehát a bal hüvelykujj fel/le=bal motor, jobb hüvelykujj fel/le=jobb motor.
És itt kérem nagyon a hozzáértők segítségét, hogyan lehet ezt jól megoldani? Ogre elektronikájával? Elmoddal? Fekete mágiával?
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: TANK-R » vas. okt. 29, 2017 7:56 pm

Szia! Ígéretes kezdés, de képekkel értékelhetőbb lenne :) Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 965
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » kedd okt. 31, 2017 12:45 pm

Igazad van Csaba, amint tudok vele megint babrálni, nekiállok fotózni is és rakom fel a dolgokat :)
Addig is elkérném Tőled a rugókészítő mester elérhetőségét :)
üdv:
Ábris
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » kedd nov. 14, 2017 11:26 pm

A sok meló és a gyermek betegsége miatt alig tudtam hozzányúlni a dolgokhoz :(
Ami tapasztalat bejött játék közben, az az, hogy a kínaiak piszokul spórolnak mindenek közt a ragasztóval is. Terepezés közben a lejtőn egyszer átgurult a tank, egy futógörgő fele lepattant.. de hát nem ez a csoda, hanem, hogy eddig megtartotta a helyén összesen egy gombostűfejnyi ragasztópötty! Aztán meg játék közben 3x állt be a vezetőgörgő, mivel a réz persely legyűrte a vas csavarról a fekete festéket, és megszorult. Szóval inkább lecsiszoltam a festéket teljesen, és bezsíroztam a feleket, hogy ne tapadjanak egymásba.
Közben megjött a rendelt holmi, még egyszer köszönet Rongyosgárdának, hogy beszálhattam :)
Vettem a németektől egy 4:1 kihajtást 22.000 fpp motorral, és tengely csapágyat házzal. utóbbi talán túl finom szerkezet, majd kiderül, hogy bírja a gyűrődést :D
Ennek beszereléséhez a felesleges műanyagot egy nagyobbacska fúrószárral, kézi forgácsolással távolítottam el, hogy sík legyen a felület, ahova felfekszik a lemez.
A kihajtást beszerelni nem volt nehéz, jól forgatom a cipőkanalat :) felette a toronyforgatót kellett kicsit kireszelnem, meg egy öntési maradékot leszednem, és patent. a motorok olyan hosszúak, hogy a +– sarkok majdnem hozzáérnek a másik fogaskerékházhoz. itt 2 réteg szigszalaggal mentem biztosra rövidzár ellen :) a motorok kábele rövid, épphogy elér a tank elejébe.
Nagyon figyelmesen mellékeltek egy furatos lemezkét, amivel a felül elhelyezkedő motort lehet hátrébb rakni, ha valakinek úgy fér be..
A rögzítés egyenlőre az eredeti, (remélem) nemsokára cserélem átmenő csavarosra.
És most jöjjön a fekete leves:
A kihajtások minősége messze alulmarad az elvárttól.
-a holtjátéka ugyanannyi, mint a 2:1 spiáteresnek
-a tengelyek nincsenek hézagolva
-a tengelyek lötyögnek a perselyekben, a perselyek lötyögnek a lemezben
-a kihajtó tengely golyóscsapágyai is nagyon lötyögnek a lemezben, a belsőnél alig lóg be a tengely a csapágyba!
Ezeknek, és a nagyobb fordulatszámnak köszönhetően a kihajtás olyan irgalmatlan hangos, és olyan fülsértő a zaja, hogy nem hittem a fülemnek +o(
tényleg SOKKAL hangosabb mint a spiáteres, és a keményebb fogaskerekek miatt magasabb fekvésben produkálja a zajt.
Egyébként a cucc enyhén használtnak nézett ki, de remélem, hogy csak a csomagolás és a posta összejátszásának eredménye a látvány. majd teszek fel képet.
A futáspróba tapasztalata: a harckocsi lassabb, és megállíthatatlan benyomást kelt, ami nagyon szimpatikus. kicsit könnyebb irányítani is, de kritikus helyzetben, pl terepen, meredek emelkedőn kanyarodni, ideális íven kikerülni egy követ vagy ágat ugyanúgy szinte lehetetlen, mint előtte.
Sajnos a lánctalpat is erőlködés nélkül rongálja, így holnap lánctalpjavítással kell kezdenem a napot a munkahelyemen :)

Kép
Kép Kép
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: yazoo » csüt. nov. 16, 2017 7:36 am

Jó munkát a folytatáshoz. :jo
Ami a ragasztást illeti, olykor előny a gyengesége, ha bontásra kerül a sor, és viszonylag könnyen, roncsolásmentesen lehet szétszedni ezt-azt. Már aki szeret belemélyedni. :) Ahol tartania kell, ott meg nem árt kicsit tesztelni, és idejében újraragasztani valamilyen jobb anyaggal.
A hajtómű gyengeségei sajnos nem egyedi problémák, de ha ezekből csak a zaj a legnagyobb, egy kellően zárt burkolattal és megfelelő kenőanyaggal (tapadósabb zsírok) egészen elviselhetőre lehet redukálni.
Jöhet több kép is, figyelünk! :D
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 862
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: TANK-R » csüt. nov. 16, 2017 4:37 pm

Szia! Ajánlom figyelmedbe a Heng-Long futóművek topic harmadik oldalát én ugyanilyen hajtóművet "molyoltam" meg egy kicsit :)
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 965
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » csüt. nov. 16, 2017 5:43 pm

TANK-R írta:Szia! Ajánlom figyelmedbe a Heng-Long futóművek topic harmadik oldalát én ugyanilyen hajtóművet "molyoltam" meg egy kicsit :)
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke


Már robbanok is oda! :)
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: TANK-R » csüt. nov. 16, 2017 6:10 pm

Szia! Bocs csak most láttam a kérdésed a rugókészítővel kapcsolatban :o
Csordás Géza 1162 Bp. Monoki u.17. Telefon: 409-08-40
Nyitott minden "bolondságunkra" Segítőkész korrekt iparos :jo
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 965
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » csüt. nov. 16, 2017 11:28 pm

Köszönöm a kontaktot, holnap meg is keresem, remélem nem gond, ha rád hivatkozok :)
A szögkeres hézagoló alátétes infó is nagyon hasznos, én is meg fogom csinálni a sajátomon. A képeidet elnézve nem csak a kihajtásaink, de a teknőink is eléggé eltérnek.
Tényleg, a rugócseréhez hogyan lehet szétszedni a lengőt? Odáig eljutottam, hogy kicsavarom az imbuszcsavart, de utána? Nem mertem erőltetni..
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » csüt. nov. 16, 2017 11:58 pm

A játéktapasztalatok azt mutatják, hogy óvatosabban kell vezetnem :csod
bizony a meredek emelkedőn jópárszor sikerült sajnos gurítani-borítani a bulldogot, sok limlom letört róla :(
nem tehetek róla, gyengém az emelkedőn kapaszkodás, és a közeli gátfal túlságosan kapóra jön. nincs nap láncszakadás nélkül. attól tartok hamar el fogom koptatni ezt a tankot :( kezd kialakulni a függőség, napok óta kilógok melóból tankozni.
Ma alaposan megkentem grafitos zsírral a fogaskerekeket, fülre az az érzésem, hogy olykor egymáshoz érnek úgy, ahogy nem kéne, a hézagolás ezért sem várhat sokáig. Amúgy csak ma esett le, hogy a gearbox nem úgy néz ki, mint a webshopos képen :)
A Rongyosgárdától ajándékba kapott neo mágnessel megoldottam a magától kinyíló búvónyílás problémáját, eléggé primitív, de jól működő módon. Sajnos az airsoft tömítésre a köpenyes ötletem nem vált be, ezen a téren folytatom a kutatást.
Kicsi fiam a lövegnél fogva jól megrángatta a tornyot, le is tört egy fog a koszorúról ott, ahol kifaragtam a hiányzókat.
Ihol néhány fotó:
ahány lánctag, annyi féle :)
sajnos nincs olvasztó kokillám, a súlyozást fenekező ólmokkal oldottam meg, a ragasztást meg autós kétoldalú szivacsos ragasztóval.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Ábris pén. nov. 17, 2017 12:22 am-kor.
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » pén. nov. 17, 2017 12:13 am

Az egyik legkedvesebb képem:
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Sherman » pén. nov. 17, 2017 5:45 pm

Ábris írta:Az egyik legkedvesebb képem:
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.


A távirányítós figura milyen méretarányú? :)
Sherman
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 1729
Csatlakozott: csüt. márc. 19, 2009 7:31 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » pén. nov. 17, 2017 7:54 pm

MiniMe scale = 1:3 :D :D :D
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Ábris » kedd jan. 02, 2018 12:43 pm

Üdv Mindenkinek és boldog új évet!

Ádámnak köszönhetően megérkezett a távszett és az esc-k, szervók, szerelési anyagok.
Hamar rájöttem, hogy nem gondoltam át rendesen ezt a rendelést, egy szervóval több és 2 esc-vel kevesebb van, mint kéne, de a hiányzó dolgokat már megrendeltem.
Miután bepakoltam a meglévő cuccot a tankba, és gyakorlatilag elsőre sikerült úgy elindítani, ahogy szerettem volna (bal kar-bal lánctalp, jobb kar-jobb lánctalp, tudom, uncsi :) ), azt vettem észre, amit a gyári elektronikánál is, a tank jobbra húz, a bal oldal erősebb. Eddig ezt a hl elektronika hibájának hittem, de továbbra is fennál. Ja, a trimmerrel nem lehetett orvosolni!
Hibakeresésnél ezeket néztem át: a táv összes beállítását, az esc-ket átcseréltem b-j oldalra, a táv, vevő csatornát felcseréltem, végül kiszedtem a kihajtásokat, és megcseréltem a két motort. A kihajtásokat szabadon, motor nélkül kézzel megforgattam, nem éreztem külömbséget a kettő között (persze a kezem nem hiteles nyomatékmérő :) ).
A probléma továbbra is fennál, az eredeti mértékben. Így nem tudok másra gondolni, mint a nagyobb mechanikai ellenállásra a jobb áttételnél (a görgők egyformán futnak mindkét oldalon).
Mi a fenét tudok ezzel kezdeni? Nem szeretném a távirányító görbéinek állítgatásával korrigálni a hibát.
Képeket csinálok majd és teszek fel ha lesz érdekesebb látnivaló, pl a lövegemelés a szervóval.
Ábris
kezdő fórumozó
kezdő fórumozó
 
Válaszok: 39
Csatlakozott: vas. okt. 08, 2017 10:36 pm
Tartózkodási hely: Szentendre

Következő

Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron