Ábris harckocsija

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » hétf. nov. 26, 2018 1:22 pm

A többi bulldog építést gyakran olvasgatva erősen motoszkál bennem, hogy a vezető kibúvóját talán én is meg tudnám csinálni normálisan, és akkor átköltöztethetném oda a főkapcsolót, azzal a teknő már majdnem zárt lenne a nedvesség ellen, és további hely szabadulna fel az esc-k számára, előremozdítva a következő rendrakást is :)
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » szer. dec. 05, 2018 7:34 pm

Végre volt időm felrakni a merevítő "szárnyakat". Oldalanként 6db popszegecs, a belső oldalon anyacsavar alátétnek...

előtte:

Kép

utána:

Kép

Kép

Ahol látható kívülről az alu, ott le van festve zöldre, nem csillog-villog.

Végre visszaraktam a géppuskát. Mivel a hl fröccsöntvény nem valami pontos, a géppuska mindig ki akart ugrani a kengyeléből.
A kengyelt megfaragtam, 1mm fúróval kifúrtam keresztben, és egy méretre vágott lánctalp csapszeget átfűztem rajta.
A végeit 1-1 kis pötty pillanatragasztóval rögzítettem, vigyázva, hogy a géppuska tudjon "bólintani". Tud, jobban, mint előtte.
A folyton letörő kicsi antennát is pótoltam, a lánctalp csapszeg másik felével, ez már nem fog letörni.

Kép

Kép

A fotó jól lebuktatja a színbeli külömbségeket :o
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » szomb. dec. 22, 2018 5:42 pm

HÁbris írta:
Rongyosgárda írta:
HÁbris írta:A 8eres összekötő kábellel és 2db csatlakozó paneljével kiváltom a felső részbe menő 4 érpárt (liftturnshootlight)
így kisebb a kupi, nem kell annyit vacakolni összerakásnál, sem szétszedésnél, javul a szerelhetőség.


Ezt kifejtené, kérem, részletesebben a magamfajta hülyéknek is? :)
esetleg képes illusztráció használatát javaslom, további bugyuta kérdések elkerülése végett ;)


Meglesz, ha meglesz! :-D


Bár a terv a pz3-nál merült fel, és ott is meg fogom csinálni, először a bulldogba épült be.
A lényege az, hogy ahogy a HL-nél eredetileg is van, a teknőt a felső résszel csak a 8eres kábel köti össze elektromosan. Ezen megy a lövegemelés, a toronyforgatás, a lövés és az első világítás. Tehát a felső részt nagyjából visszaalakítottam gyárira, a külömbség annyi, hogy a kábel alsó vége nem egy rx18-ba csatlakozik, hanem egy másik csatlakozópanelbe
Kép

aminek a megfelelő lábaira ráforrasztottam a megfelelő esc-k és a ledvezérlő megfelelő kivezetéseit.
Kép
Kép
itt még a szabad tüskéket le fogom szigetelni, hogy ne lehessen semmilyen véletlen rövidzár.

Ezek után elrejtettem a harmadik alapvető szerszámot a tankon, a csillagkerék imbuszkulcsát.
Kép

Nem lett túl ragyogó, nem lett túl szánalmas, nekem megfelel. a lényeg, hogy a tank mindig magánál hordja :)
Ja, a kép készülte után sikerült beljebb játszanom a kipufogó alá, még kevésbé feltűnő.
A másik két szerszám, az akkumulátorcseréhez szükséges csavarhúzóhegy és a lánctalpcsapszeg-kiszúró már egy ideje a pk kupolában lakik, bluetackb-be szúrva, hogy ne zörögjön.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára HÁbris szomb. dec. 22, 2018 6:15 pm-kor.
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » szomb. dec. 22, 2018 6:10 pm

Nekiálltam egy új szett bulldog futógörgő csapágyazásának, szándékom szerint görgőnként 2db csapágy megy bele.
A műanyag görgőben a furat 7mm hosszú, az anyag 10mm vastag, így némi bindzsizéssel belefér két 8x5x2,5mm méretű csapágy.
Ami az izgalom, hogy mindkét végén nagyon kevés műanyag marad, 1mm falvastagság a csapágy körül mechanikailag nem tartós. A lengőkar felé a már korábban mutatott alátét segít, a belső oldalon, a kerék belsejében ennek nincs hely, oda más kell. Boltban vettem 700 Ft-ért 1m alucsövet, 12mm külső átmérő, 1mm falvastagság: pont jó a kerék két darabja közé. Mivel 4mm-es szeletek férnek be, a mennyiség elég lesz :)

Mivel az Öregeknek ez a meló nem új, így inkább azok kedvéért, akik még nem vágtak bele ilyenbe, leírom képekkel illusztrálva.

Lö bulldog/pershing futógörgő, új.
Kép

összejelölni valamivel a két felet, mert erre szükség lesz később:
Kép

Ketté kell törni, nincs mese.
Kép

12x10x4mm szorító gyűrű:
Kép

be kell ragasztani jó erősen
Kép

a porvédő kupak felrakását nem fogja akadályozni, kipróbáltam. ha mégis, abból is lehet reszelni.
Így nézne ki:
Kép
de még nincs itt az ideje, hogy visszakerüljön.

Itt jön az a rész, amit eddig nem tudtam megoldani. A profik (gondolom) esztergálnak, nekem olyan nincs.
De oszlopos fúróhoz hozzájutottam, és azzal próbáltam meg.
Az vált be, hogy nagyon kis fogásvétellel fúrtam, tehát 5-ös lyukat 5,5-re fúrtam fel, az 5,5-ös lyukat 6-ra, fél milliméterenként 8-ig. Így nem tört ki a műanyag, és centeres maradt.
Az első futógörgőt eltoltam, mert melegítéssel akartam rávenni a műanyagot, hogy a csapágyat befogadja, az anyag egy kicsit eldeformált, a kerék egy kicsit nyolcasban fut. Nem tragikus, de látható.
A következőknél ezt a hibát nem csinálom meg, de az már januárban lesz.

A képen balra egy régi, VZ tuning futó, ezeket is tervezem csapággyal ellátni a belső oldalon.
Kép

Amikor újra neki tudok látni, folytatom.
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: yazoo » vas. dec. 23, 2018 8:37 pm

Eszterga nélkül néhány egyszerű dolog bonyolulttá tud válni. De a leleményesség felül tud kerekedni a nehézségeken! :jo
Nekem tetszik, ha nem a megszokott módon közelítjük meg a problémákat. Csak így tovább! :)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 831
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 7:20 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » vas. dec. 23, 2018 9:38 pm

yazoo írta:Eszterga nélkül néhány egyszerű dolog bonyolulttá tud válni. De a leleményesség felül tud kerekedni a nehézségeken! :jo
Nekem tetszik, ha nem a megszokott módon közelítjük meg a problémákat. Csak így tovább! :)


Köszönöm szépen, ebből most komolyan erőt merítettem!
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » szomb. dec. 29, 2018 6:21 pm

Most nem faragtam, csak koptattam, kimentem a patakpartra játszani :)

A videó azt mutatja, hogy lehet a nagy fordulatszámú 390-es motorral + 2.1 kihatással is lassan kúszni.
Illetve ha már kellő mennyiségű ragadós sár van a lánctalpakon, a viszonylag sima betonon is felmászik, ahol szárazon soha az életben nem menne fel:

https://youtu.be/yp-6DpPQdkg

A mgnövekedett tömeg miatt a leghátsó futógörgők rugóját visszacseréltem a gyári, keményebb fajtára, de így is leült..

ez a videó ugyanazon tank ugyanazon állapotának másik kipróbálása, a járólapon kergetem a nappaliban:

https://youtu.be/ZASBlILPTI0

a kinti játék utáni cipőszárítás:

Kép

Viszlát januárban, mindenkinek nagyon frankó és faragásban, festésben garázdag 2019-et kívánok :D

Kép
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » vas. dec. 30, 2018 6:38 pm

https://youtu.be/JCPswSa2bE0

Kipróbáltam az akadálymászó képességét, de elfelejtettem megmérni a küszöb magasságát.
Azért azt hiszem, a méretarányos falmászási teljesítmény nagyjából megvan..

https://youtu.be/30xx5923tLs

https://youtu.be/bvxXTqK_-Fo

https://youtu.be/JibC5iKZhGQ

A díszletekért elnézést kérek, egy raktár-műhely már csak ilyen, nem kimondott terepasztal :-o)

Ezeket a képeket pedig most találtam a facebook-on, azért teszem ide, hogy a nem fb-os kollégák is lássák :)

Kép
Kép
Kép
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » szer. jan. 02, 2019 8:55 pm

Elkészültem a futógörgők csapágyazásával. A csapágyakat kézi erővel (nehezen), egy 4,8-as popszegeccsel, mint betoló szerszámmal nyomtam a helyükre. Azért jó, mert a csapágy teljesen felfekszik mindkét gyűrűjével, nincs megerőltetve oldalról. a szegecs pereme kb 10mm, így amikor a csapágy a helyére került, ütközik, nem kerül mélyebbre a kelleténél.

Kép
Kép
Kép

nem lettek teljesen egyformák, van amelyik kicsit excenteres lett, de nem tragikus.

Elkezdtem a torony hátsó ládáját nyithatóvá tenni, a fedél levágásáig jutottam, zsanér beszerzés után elgondolkodhatok, hogyan ne nyíljon hülyén, mert a fedél mögött már a torony teste van, nincs elég helye a felnyíláshoz.

Kép
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: Polyák Norbert » szer. jan. 02, 2019 9:57 pm

Tetszik a mozgása ! Főleg a csempe drift ! :)
HL Leopard 2A6 HUN
Egy szeg miatt a patkó elveszett
A patkó miatt a ló elveszett
A ló miatt a csata elveszett
A csata miatt az ország elveszett
Verd be jól azt a patkószeget!
Polyák Norbert
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 297
Csatlakozott: hétf. márc. 17, 2014 8:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: yazoo » csüt. jan. 03, 2019 7:41 pm

A csapágyazás egészen jó lett. A lötyögő kerekek kiábrándítóak tudnak lenni, és egy idő után elkopik a tengely is és a kerék is, ha használva van a jármű. Onnan már nehéz visszahozni.
Az ajtónyitásra kíváncsi leszek. Ezek a legszebb részei az átalakításnak. :D Ha kellően finom zsanért választasz, és a forgáspontot megtartod, a nyílásnak is jónak kell lenni.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 831
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 7:20 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » pén. jan. 04, 2019 2:34 pm

yazoo írta:A csapágyazás egészen jó lett. A lötyögő kerekek kiábrándítóak tudnak lenni, és egy idő után elkopik a tengely is és a kerék is, ha használva van a jármű. Onnan már nehéz visszahozni.
Az ajtónyitásra kíváncsi leszek. Ezek a legszebb részei az átalakításnak. :D Ha kellően finom zsanért választasz, és a forgáspontot megtartod, a nyílásnak is jónak kell lenni.


Köszönöm! Hamarosan felrakom őket, és kiderül, "mit tudnak".

Te hol szerzel be ilyen kicsi zsanért?
Vagy azt is magad gyártod le minden építésed minden nyitásához?
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » pén. jan. 04, 2019 2:37 pm

Polyák Norbert írta:Tetszik a mozgása ! Főleg a csempe drift ! :)


Köszi :)

Nem akarom az eladásodat offolni, uh ide írom, h egyrészt vérzik a szivem amiért megválsz a Leódtól, másrészt bosszankodom, hogy nem tudom megvenni...
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: yazoo » pén. jan. 04, 2019 5:53 pm

HÁbris írta:magad gyártod le minden építésed minden nyitásához?

Szó szerint így van. Példaként a Tigris toronyláda zsanérjai. Vékony rézlemez vagy vas sörösdoboz lemeze, vékony kötöződrót, időszerűen pl. használt csillagszóró szára, pezsgősdugó kötözőhuzalja, a huzalt összekötő lemezsáv (még visszahajlítva is van) Ilyesmikből össze lehet fabrikálni sok mindent, amire egy harcjárműnek szüksége lehet. :D :D

Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 831
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 7:20 pm

Re: Ábris harckocsija

HozzászólásSzerző: HÁbris » hétf. jan. 07, 2019 4:56 pm

Tisztelem a kreativitásod, de nekem nem osztottak ennyi türelmet :-D
így hát boltban vettem 100 Ft-ért mini zsanért, ha oda jutok belepróbálom.

Addig is mással ütöttem el az időt, a lötyögő tornyot próbáltam csapágyakkal helyre tenni.
Beraktam 2 pici csapágyat úgy, hogy a a csapágyak a szabályos háromszög két csúcsa, míg a 3. csúcs a forgató fogaskerék maga. Azért választottam ezt a megoldást, mert reméltem, hogy 2 csapágyat csak be tudok rakni normálisan, lötyögés és beszorulás nélkül..
A csapágy tengelye adott volt, VZ első szériás lengőkar-tengelyeit megőriztem, pont jó a célra.
A káva kivágása után bejelöltem a helyét, 3mm fúróval megcsináltam a furatot, az alu tengely feleslegét lereszeltem, ráhúztam a csapágyat, amit a durva sorja nem enged leesni, és bepréseltem a 3mm tengelycsonkot a felső rész furatába.

bepróbáláskor:
Kép

Nem voltam olyan precíz, mint reméltem, és túl szoros lett. Az egyik csapágyat kivéve a hatás kielégítő... a torony nem lötyög, a fordulás kezdetén nem mutatja azt a buta oldalirányú mozgást, és nem is szorul, nem fog leégni a forgató motor.

Kép

ez látszik belülről, beépített állapotban (kívülről meg természetesen semmi)

Kép

Talán második nekifutásra jobban sikerül, van még pár hely a káva mentén :-D
HÁbris
haladó fórumozó
haladó fórumozó
 
Válaszok: 144
Csatlakozott: szer. márc. 28, 2018 9:24 pm

ElőzőKövetkező

Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég