Yazoo KV1 "Ehkranami"

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: navycolt

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: yazoo » kedd márc. 24, 2015 9:08 pm

Véleményem szerint, mivel a FET-eket védi a biztosíték elsősorban, igazából a vezérlőpanelbe kellene beépíteni a motorcsatlakozó elé. Ez lenne elegáns. :smile:
Mivel ez nem járható, ezért a motorcsatlakozó után a helye, az egyik vezeték megszakításával.
Ugyanakkor pedig olyan helyre kell tenni a biztosítékot, hogy könnyen hozzáférhető, cserélhető legyen, és a vezeték keresztmetszete se csökkenjen, és a hossza se legyen túl nagy. Közvetlenül a motornál is ugyanazt a szerepet látja el végső soron.

Egyébként nekem a lánc eléggé feszesre van állítva, lehetne természetesebben laza, de oldalirányú lejtésnél volt már, hogy a futógörgők a tarajok mellé mentek. Hogy laza lánctalpnál átfordult volna-e az a fadarab? :o
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 792
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: STEINER » szer. márc. 25, 2015 5:44 pm

Sajna a kávéknál feszesre kell állítani a láncot különben terepen menet közben jönnek a különféle láncledobási és kilépési anomáliák. A laza lánc remekül néz ki a polcokon esetleg kiállításokon.
Szerintem a laza láncnál is ha felkapna egy ágat vagy kavicsot kicsi az esélye,hogy átfordulna békéssen,vagy csak kicsit duzzogva. Olyankor illik valaminek eltörnie elszakadnia vagy minimum elhajolnia.
(Pz 4h LAH. 547)
(Sherman 75 W HVSS)
(Kv1 ZA Сталина)
Avatar
STEINER
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 1090
Csatlakozott: vas. jún. 28, 2009 11:48 am
Tartózkodási hely: kecskemét

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: yazoo » hétf. márc. 30, 2015 6:55 pm

STEINER írta:Sajna a kávéknál feszesre kell állítani a láncot különben terepen menet közben jönnek a különféle láncledobási és kilépési anomáliák. A laza lánc remekül néz ki a polcokon esetleg kiállításokon.

Akkor megnyugodtam, mert Szolnokon minden KV-n szép, laza volt a lánc, csak az enyém volt megspanolva, már azt kezdtem hinni, csak nekem volt vele bajom. :mosoly

Egy elmaradt ígéretemet pótolnám, most vasárnap volt alkalmas időm pár "egész alakos" képet készíteni, természetes fényben, tavaszi napsütésben:

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

A Szolnoki találkozóra készült egy zászló és egy üzemanyagos hordó, pár szót majd ejtek róluk a kiegészítők topikban.
Valójában a hordó némi túlzás lett, bár láttam fotót, amin volt, de valószínűleg csak üzemanyagátfejtés idejére került fel, ott is állítva. :-)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 792
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: vili » hétf. márc. 30, 2015 7:24 pm

Hoppá, na végre.
Köszönjük szépen! Már hiányoltam az ilyen jó egész alakos képeket. (Minden oldalról)

Büszke darabja a fórumnak. Lassan kezdi megközelíteni a tigrisek darab számát.
Bár a kémek jelentése szerint a németek is felgyorsították a gyártást.
Nekem főleg az tetszett amelyiket valamelyik arborétumban készítetted. :)

Üdv
Avatar
vili
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 2946
Csatlakozott: hétf. szept. 22, 2008 7:16 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: TANK-R » hétf. márc. 30, 2015 8:22 pm

Szia Kolléga! Nagyon klassz a "fénykép arca"is de élőben is nagyon jól mutatott :jo és a gázolaj szagú hordó....igazi Yazoo-s :bravo Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 935
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: Enemy » hétf. márc. 30, 2015 8:57 pm

Szia Yazzo!

A hordó úgy jó ahogy van .Ők is mentek olyan részekre ahol nem volt utánpótlás ,ezért vitték magukkal.

Hirtelen csak csúnya,rossz,zsákmányolt :D kv-t találtam,de biztos,hogy láttam már szovjet HK-n is.

Kép

Ami a láncot illeti.

Műanyag láncnál feszíteni kell ,mert nem is mutat úgy és dobja is.

Nekem hála istennek (és Steinernek :D ) minden fém ,és nem is dobja.
Személy szerint jobban szeretem ha laza és menet közben "lobog" a felső lánc sor.(sőt ,igazán ezért szeretem a KV-t :oops:

:bravo jók a képek!
------------------------------
Enemy
Jagdtiger (#201) s.Pz.Jäg.Abt.512
Königstiger (#333 )LAH s.Pz.Abt.101
Tiger I (#1313 )LSSAH
Tiger I (késői) (# 2) s.Pz.Abt.102
Panther(# 334 ) 12.SS pz rgt. HJ
Avatar
Enemy
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 1212
Csatlakozott: hétf. márc. 19, 2012 12:23 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: PanzerhunUK » vas. ápr. 12, 2015 7:57 am

Nagyon szép hk.
A feszitést hogy lehet megoldani?
AZ enyém is dobja a láncot. :gyenge
HL KV-1e
Avatar
PanzerhunUK
újonnan regisztrált
újonnan regisztrált
 
Válaszok: 3
Csatlakozott: vas. ápr. 12, 2015 7:35 am
Tartózkodási hely: UK

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: yazoo » csüt. feb. 18, 2016 8:30 pm

Itt maradt egy megválaszolatlan kérdés :(, ami biztos nem aktuális már, most mégis ide illik.

A Tigris projekt közben pihenésképpen elővettem a KV-t, mert maradt befejezetlenül néhány apróság. Többek között a csatarendszert átszereltem, mivel itthon csak a HL-t használtam, és már egy ideje megvolt az Ogre-rendszer is. Készülve a tavaszra, talán egy-két bevetés adódik. :D
Az egész KV építést a működő láncfeszítővel kezdtem, és már akkor felmerült, hogy esetleg gyengélkedni fog, mivel a műanyag tengely az eredeti maradt. Igazán baj nem volt végül vele, de mikor átnézegettem, a láncfeszítő kerék eléggé lötyögött, és erő hatására kicsit be is feszült, az egyetlen bronzpersely mindössze ennyire volt alkalmas.

Kép Kép

Ezek után a lehetőségeket átnézve a kerék csapágyazása és a Z-tengely cseréje mellett döntöttem. A műanyag kerék maradt, két csapágy beszerelésére szinte kínálta magát.
A teknőn egy kis csonk volt eredetileg, ezt most eltávolítottam, és a helyére egy nagyobb furat került a tengelynek.

Kép Kép

A tengely esetén nem akartam túlbonyolítani a kérdést. :-o) Kemény aluötvözetből egy excenteres tengelyt esztergáltam.

Kép Kép

Ezután pedig kézi forgácsolással a felesleget eltüntettem, a két darab közt a különbség forgács formájában látható a tálcában. Az idő sem mellékes, de azt ugye nem számoljuk. :)

Kép Kép Kép

A teknő oldalán gyengének látszik a furat, de az erőt igazán nem csak az oldalfal veszi fel. A Z-tengely belső felét menetesre készítettem, amit egy hosszabb menetes hüvely rögzít, persze elfordíthatóan, a két oldali hüvelyre pedig egy alucső kerül, így a két oldali tengely egymást tartja.

Kép Kép

A két félből szerelhető kerékbe távtartógyűrű is került a csapágyak közé. Az egyik kerékfél felrakása után a tengelyre minden más felkerül, a végén egy M2-es csavar menetrögzítővel zárja. Egy kis távtartó karika pedig a másik kerékfélbe kerül, a csavarfejnek teret adva. Ezután a két fél összecsavarozható az eredeti két csavarjával.

Kép Kép Kép

Ez a megoldás még egy HL szépséghiba megszüntetésére is jó volt, a láncfeszítő kerék zárófedelén levő lyuk, ami a csavar kihajtása miatt volt, most már nem kell, így el tudtam tüntetni. :)

Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 792
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: TANK-R » csüt. feb. 18, 2016 8:55 pm

No Kedves Panzerhun UK! Ennyi :D :D :D A feladat adott :)
KépKép Kép :jo ha érted mire gondolok kedves Kolléga :D
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)
TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 935
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: yazoo » szer. feb. 24, 2016 4:59 pm

Maradt még feladat. :)
Tavaly valószínűleg Szolnokon elvesztettem az egyik oldali "sárkaparó" kengyelt. Lehet a biztosítékkiverős balesetnek esett ez is áldozatul.
Ez az elem a csillagkerék belső ívébe nyúlik, és valószínűleg a sár lerakódását hivatott megakadályozni. A modellnél egyetlen darabból készült, és két kis körömmel be lehet pattintani a két kis nyílásba. Nem valami atombiztos megoldás, de fontos, mert a csillagkereket nem lehet kiszerelni, ha ez a helyén van.
Úgy gondoltam két újat készítek, de más rögzítéssel, és a műanyag alakja sem volt élethű.

Kép Kép Kép

Nem vagyok annyira nagyon a fémesítés híve, de ez mégis sárgaréz lemezből készült, forrasztva. Mivel ilyen vastag lemez elég merev, kicsit sikerült kilágyítanom hajlítás előtt. A két kis lábat bele is illesztettem, hogy erősebb legyen.

Kép Kép Kép

A rögzítés a szűk belső hely miatt egy rugóacél kapoccsal lett megoldva, a két kis láb belóg a belső térbe, és csipesszel bele lehet tolni.

Kép Kép Kép Kép

Végül a csatarendszer tesztelése.

Kép

Lehet nem derül ki azonnal a képről, de ez egy Tigris vs. KV1 infracsata. :D
A Tigris kicsit ki van vetkőzve, most a harc erejéig összeraktam, amennyire kell.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 792
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: vili » szer. feb. 24, 2016 7:33 pm

Profi! Tökéletesen passzol a testen maradt elemhez.

Nicsak, a KV_1-es mintha tovább rozsdásodott volna! :D :-D :D
(Jó, jó,- csak a vaku teszi.)


Üdv
Avatar
vili
fórum veterán
fórum veterán
 
Válaszok: 2946
Csatlakozott: hétf. szept. 22, 2008 7:16 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Yazoo KV1 "Ehkranami"

HozzászólásSzerző: yazoo » szer. dec. 05, 2018 6:10 pm

Ismét elővettem a KV-1-et, mert időközben készült pár módosítás, persze nem egyszerre, hanem részletekben az elmúlt év folyamán. :)
Az utolsó bejegyzéskor késznek tekintettem a harckocsit, mindaddig, míg tavaly Kecskeméten el nem kezdett a vezérlés rosszalkodni :? , többször újra kellett indítani, mintha valami zavarta volna. Ráadásul sajnálatosan pont a párom kezelte a vonulások közben. :oops: Végül úgy döntöttem, az RX-18 és a hosszú antennák helyett más rendszer lesz beépítve.
Sok minden változott, de most a legegyedibb dologról, az FPV-rendszerről ejtenék szót.
Régi vágyam volt, hogy élőképet kaphassak a harckocsi fedélzetéről. Miután alaposan beleástam magam a témába, kezdett körvonalazódni az egész technika működése, és ha szakértő nem is lettem, de apránként beszereztem a hozzávalókat.
Az FPV alapvetően drónokra lett kitalálva, és a harckocsiba átépítése elég sok problémát felvet. :sad: Fontos, hogy kis méretű legyen a kamera, lehetőleg minél kevésbé láthatóan elhelyezve.
A rendszer adó és vevőoldalból áll. Adóoldalon egy kameramodul, egy adómodul antennával és egy akkumulátor. Vevőoldalon egy vevőmodul antennával, egy monitor és egy akkumulátor. A szűkös térbe újabb alkatrészeket beépíteni sosem egyszerű. Ráadásul itt komolyan számít a testen belüli elhelyezés. Az antenna egy kritikus pont, bár a rendszer elvileg pár km-es hatótávolságú is lehet, ez nagyban függ például a fizikai rálátástól. Létezik mindenféle speciális antenna, de a harckocsin elég idegenül nézne ki bármelyik is. Az alap, külsőleg wifi-antennára emlékeztető sem férne bele a képbe, de egy ilyennek az átalakítását sikerült megoldanom.
A monitort a távirányítóra ráépítettem, mivel viszonylag nehéz, itt már a nyakbaakasztó is játszik. A monitor hátára egy műanyaglapot szereltem, amire felfogattam a vevő és az akkumulátor + lipoőr nyomtatott tartóját és egy alu takarólemezzel próbáltam lefedni.

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

A vezetékek eléggé túlméretezettek, mivel 3,5-ös Jack és RCA csatlakozókat használnak, azonkívül elég hosszúak is. Ezeket mind átalakítottam.

Kép Kép

A kamera a KV1 vezetőnyílása mögé került, nem volt egyszerű, de sikerült úgy betenni, hogy a fedél nyithatósága megmaradt. A kép széleibe éppen belelóg kicsit, de ettől talán még életszerűbb. Az adót mellé rögzítettem, mégpedig úgy, hogy az antenna az eredeti KV-1 antenna helyén jön ki, amit már úgysem használtam volna. A rendszer kapcsolóját a vezető búvónyílás alá helyeztem el.
Ezt a felállást néhányan már láthatták a Reptár Pikniken. Azóta még módosítottam keveset. :D A toronyba beépítettem egy második kamerát is. Ez amolyan "párhuzamosított" kamera, a lövegpajzsba építettem be, és a torony forgatás illetve lövegemeléssel együtt mozog. A két kamera jelét egy elektronikus kapcsolóval tudom váltani, amit a távirányító egy szabad csatornájának kapcsolója működtet. Így már sokkal szélesebb körű képi információkat kapni. :)

Kép Kép

Kép Kép Kép

Mivel ez a technika napról-napra fejlődik, mindig vannak jobb megoldások, egyszerűbb, kisebb eszközök. Monitorba épített vevő, kamerába épített adó, és hasonló finomságok. Ilyen technikával egy infracsata is másabb, és jóval hosszabb lenne, ha valóban csak kamerán keresztül lenne felfedezhető az ellenfél. :-o)
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)
yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
 
Válaszok: 792
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Előző

Vissza: Átalakítások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

cron