Yazoo Tigrise

Külső és belső átalakítások ...

Moderátor: vastalicska

Avatar
navycolt
globális moderátor
globális moderátor
Hozzászólások: 1248
Csatlakozott: szer. ápr. 01, 2009 6:02 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: navycolt »

Jézus... :o :bravo
"Frászt!"
(McAuliffe tábornok, Bastogne, 1944. XII. 22.)

Tami
ya: M26, TigerB, M4E8, PZVG, Leopard2, TigerE, JS-2, KV1, KV2, M51,TigerE, M551Sheridan.
Hooben: T-55A
Hessler: T34/76

Avatar
Dudurbun
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 552
Csatlakozott: kedd feb. 26, 2008 3:59 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: Dudurbun »

Azannnnya.... :D :D :bravo :bravo
VsPro Abrams, VsPro Leo 2 A5, VsPro Tiger I, Marui Abrams, HL Abrams és egy fantazy DT-I.

von Braun
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 781
Csatlakozott: pén. nov. 21, 2008 7:23 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: von Braun »

Nem gyenge. :bravo

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 916
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Időközben kijavítottam pár hibát, amit Goan éles szeme kiszúrt. :D
A lövegkezelő nyílás körbefutó peremének hiányzó végeit pótoltam, kis papírsablonba műgyantával kiöntöttem.

Kép Kép

A vontatószemeket is elkészítettem az eredetinek megfelelően, körívesre. Mivel használhatóra akartam, ezért nem volt elég csak rájavítani. Kis furatokat készítettem a testbe, amibe dróthurkot dugtam, így a vonószem terhelhető is lesz. Műgyantával felöntöttem, végül formára reszeltem, csiszoltam. Sárgarézből esztergáltam vonócsapot, a fogantyú részét meghajlítva, és egy kis furatot készítettem a biztosító rugónak, ami vékony drót.

Kép Kép Kép Kép

Ha már a hátsó páncélnál jártam, pótoltam az elmaradt hegesztést is.

Kép Kép

(Már gondoltam arra, hogy lehetne készíteni egy "hegesztési térképet" a tigrishez, de akár más harckocsikhoz is, ami az összes varrat szerepelne, hogy ne kerüljön rossz helyre, de ki se maradjon egy alapos feljavításnál.)

Egy láncfeszítő megoldásomat szeretném bemutatni. Bár vizuálisan jobban néz ki egy laza lánctalp, használatkor, egy szűkebb fordulónál ez valószínűleg félrecsúszáshoz, leeséshez, valamilyen hibához vezet. Magam is rájöttem erre, ezért kezdtem hozzá az átalakításhoz. Az eredeti fix tengelycsonkot lefűrészeltem, azután kifúrtam a tengely helyét is, majd állítható dörzsárral elkészítettem a végső méretét. Ide egy új excenteres tengelyt esztergáltam. A kereket tartó csapba M4-es menetet fúrtam.

Kép Kép Kép

A két oldali tengelycsonkokat egy M4-es menetes szárral kötöttem össze. Középen egy fogaskerék, amit egy hernyócsavarral lehet fordítani, (mint egy csigahajtás), így az excenterek forgatásával állítható a feszesség. A csigahajtás önzáró, így nem lazul be, és a motortakaró páncél felhajtása után könnyedén elvégezhető a korrekció egy csavarhúzóval. Mivel a két oldal egyszerre mozdul, szükség szerint ellenanyákkal eltérő pozícióba is állítható a két csonk. A páncéltestben a tengely illesztve van, a tengelyirányú elmozdulást egy M8x1-es anya korlátozza, ami kis körmöskulcs segítségével lehet meghúzni.
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

Avatar
Dudurbun
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 552
Csatlakozott: kedd feb. 26, 2008 3:59 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: Dudurbun »

Nagyon profi! :bravo
VsPro Abrams, VsPro Leo 2 A5, VsPro Tiger I, Marui Abrams, HL Abrams és egy fantazy DT-I.

Avatar
vili
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 3010
Csatlakozott: hétf. szept. 22, 2008 8:16 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: vili »

Szia!

Továbbra is le vagyok nyűgözve!

Gratulálok!

Üdv

Avatar
Hessler
globális moderátor
globális moderátor
Hozzászólások: 2815
Csatlakozott: hétf. máj. 19, 2008 6:39 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: Hessler »

nagyon precíz grat.
Üdv. Hessler
40.715 Mhz.

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 916
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Úgy alakult, hogy - főleg a fiam unszolására - eme legelső Tigrisemet levettem a polcról. :D
Egy kis ráncfelvarrás mellett döntöttünk, mivel szegény eléggé a háttérbe szorult az évek alatt. Elsősorban a kristályos távirányító és az RX-18 miatt, de a közben megszerzett tapasztalatok alapján sok mindent már más szemmel látok. :)
Mivel más építésben már benne vagyok, erre csak néha jut egy kis idő. A külsőhöz különösebben nem is akarok nyúlni, belsőleg viszont egy alaposabb felújítás lesz.
A test felső részének rögzítésénél itt még a régi HL-féle csavarozásos technika működött. Elsőként ezt szüntettem meg, és a gyors, praktikus szétszedést tartottam szem előtt. A toronynál is ezzel kezdtem, majd az egész toronybelsőt teljesen kicseréltem. Itt előtte működő airsofttal, infrával kombinált löveghátrasiklást építettem, most már ez elég bonyolultnak, ráadásul kezdetlegesnek tűnt.
Egy egyszerű hátrasiklást szerettem volna készíteni, mégpedig oly módon, hogy ne függjek szervótól, vezérlőtől, elektronikától, tehát saját technika legyen benne. Egy ideje fejlesztgetem már.
Első körben ezt léptem meg az alábbi eredménnyel:

[youtube]https://youtu.be/XIZDwUrG0GQ[/youtube]
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

mamut
haladó fórumozó
haladó fórumozó
Hozzászólások: 346
Csatlakozott: kedd szept. 28, 2010 3:32 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: mamut »

yazoo írta:
Kép
Zseniális drót-gyanta kompozit technológia!
Hasonló esetben gyurmából szoktam "gátat" építeni a gyantának, és akkor kevesebbet kell csiszolni. Továbbá sütőpapírt használok alapnak, ami könnyen eltávolítható a gyantáról.

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 916
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Pár kép a torony belsőjének szerkezeteiről: a hátrasikló mechanika és a lövegemelés alkatrészei.
Mindkét mozgatást mini hajtóműves motorokkal oldottam meg, így nem kellett szervó és hozzá elektronika.
Bár sok alkatrésznek látszik, azért nem bonyolult a szerkezet.

Kép Kép Kép

A hátrasiklásnál egy fogaskerék-fogasléc páros végzi a főmozgást, de nem közvetlenül a csövet mozgatja. Egy előfeszített rugót old ki, ami hátralöki a csövet, majd lassan visszatolja. Ezt a T-34-nél már alkalmaztam, de itt, főleg a hosszú hátrasiklási hossz miatt teljesen másként kellett elkészítenem, de látványosabb is. A működéshez szükséges "elektronika" mindössze mikrokapcsolók és relék. A csőbe kerülő lövést imitáló LED-et egy harmadik miniatűr kapcsoló működteti.
A lövegemelésnél egy - a lövegemelés forgáspontjával azonos tengelyű - rövidke fogasíven keresztül hajtja meg az áttételes motor az egész lövegszerkezetet. Egy GT2-es fogasszíj darabkáját feszítettem fel az ívre, és a hozzá illeszkedő fogaskerék mozgatja. Végálláskapcsolókat is kapott.
A löveg forgáspontját áttettem a rendes helyére, a toronyba elöl került egy keret, ez egyben a tengely tartója, valamint a keletkező réseket is fedi. A lövegpajzs hátuljára építettem az új elemeket. (Ez még az a korábbi kiadású modell volt, ahol a lövegcső rövidebbre sikeredett, és a becsúszott állapotot mutatta, persze ezt már régen kijavítottam egy esztergált toldattal)
A toronyforgató fogaskoszorú közepébe egy tárcsát nyomtattam, ami az áramszedőt tartja.

Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

TANK-R
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 986
Csatlakozott: kedd okt. 29, 2013 5:53 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: TANK-R »

Üdv Kolléga!...hát az a 3D nyomtatás :o Gyönyörű kompakt egységek :jo Gratulálok!
Baráti üdvözlettel: Csaba :smoke
Üdv.TANK-R
"amcsi ócskavasak"
M 41 Bulldog(majdnem kész)
M 47 Patton "A halál 50 órája Tigrise"(épülőben)

Avatar
vili
fórum veterán
fórum veterán
Hozzászólások: 3010
Csatlakozott: hétf. szept. 22, 2008 8:16 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: vili »

Hali!

Félelmetes!

Gratulálok!

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 916
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Köszönöm Mesterek! :)

A kezdeti célom az volt, hogy a belső átalakításon kívül máshoz nem nyúlok, de ezt nehéz megállni. A Tigris mindig képes hatni a józan észre. :E
Az HL Pfeifer-légszűrő flexibilis csövei elég elnagyolt módon készültek. Nekem pedig még azért is gondom volt vele, mert a kinyitható rácsok, motorfedél, de főleg a test szétszedésénél útban voltak. A hátsó rácsok alatt most már nem volt kapcsoló, korábban több is, de amint mondják: "a szép készüléken sok kapcsoló van, az okoson egy sincs" :-D
A hűtőrácsokat, ha már megemlítettem, kicseréltem. A döntött bordázatú, és a korai típusnak megfelelő rácsosztással. Elvégeztem az hátsó fal magasítását, és most már a rácsok nem rá, hanem bele záródnak.
A korábbi légszűrőcsövek illeszkedő kúpjait lefűrészeltem, és a tengelyükbe furatot készítettem, amibe kis mágnespogácsákat ragasztottam. A csőkötések csavarjait pótoltam, méghozzá elég egyszerűen, a szögletes lemezek sarkaiba lyukat fúrtam, és 1mm-es hatszögből beleragasztottam a kis darabokat, mintegy 32 db-ot.

Kép Kép Kép Kép

Véletlenül jutottam hozzá a - szerintem elfogadható textúrájú - vászon-műanyag védőcsőhöz (kb. 1cm maradt a végén :( ) Hogy ne foszoljon el, és nézzen ki valahogy, antennacsőből kis gyűrűket vágtam, amiket felragasztottam pillanatragasztóval. Kötés után szikével eltüntettem a felesleget. Hogy a mágneshez passzoljon, több próba után acél ruhaipari csőszegecset ragasztottam a csővégekbe. A szívóoldal tölcsérje is antennacsőből készült, de kilágyítás után fúrógépbe fogva kúposra alakítottam amolyan fémnyomásos technikával.

Kép Kép Kép Kép

A két cső lefogató kengyelét horganyzott lemezcsík, kis réztömb távtartó, és bognárfejű szögből reszelt csavar alkotja. A rögzítést 2mm-es mágneshengerek végzi, amik a motorfedélbe vannak ragasztva, és a kilógó csavarok pozicionálják. Így a csőpár a kengyellel együtt egy mozdulattal leemelhető, visszarakható.

Kép Kép Kép Kép

Kép Kép Kép

Pótoltam a motor felőli légbeszívó idom csőrögzítő békazárjait is.

Kép Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

yazoo
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 916
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 8:20 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: yazoo »

Pár kiegészítés, módosítás még a modellen.
A kihajtás burkolatát a korábbi átlátszó műanyagfólia helyett egy pontosabb nyomtatott házra cseréltem.
A torony fogaskoszorúját is leburkoltam, nehogy elkapjon egy kóbor vezetéket. A kihagyott ívszakasznál a hangdoboz adja a fedést.

Kép Kép Kép

A hátfalon elhelyezett kis koffert is elkészítettem, a dobozt nyomtattam, a zsanérok, zárak lemezből készültek.
A hátsó sárvédőt szintén lemezből forrasztottam össze. Ezt kétszer készítettem el, mert ráhagytam magam a HL-féle alapkeretre :-) , amire a sárvédők csavarozva voltak, és ez nem volt megfelelő méretű. A keretet végül lefaragtam, és egy méretarányosabbat készítettem a helyére.

Kép Kép Kép

Kép Kép Kép
"Bármit működésbe lehet hozni, ha elég sokáig babrálod" (Wyszkowszki II.)

Petya Panther
profi fórumozó
profi fórumozó
Hozzászólások: 926
Csatlakozott: pén. aug. 29, 2014 6:39 pm

Re: Yazoo Tigrise

Hozzászólás Szerző: Petya Panther »

szia,

az első képen mi az a konnektor-szerű dolog?
2xTiger, 2xKingtiger, Jagdtiger, 2xKV-1, 4xT-34/85, T-34/76, Pz3, Pz4, Leopard 2A6, M41, M26, Pz38T, 2xKübelwagen, QF-6 ágyú

Válasz küldése

Vissza: “Átalakítások”